تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۲۶۸
تعداد بازدید: ۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: این سازمان با سیاست جذب حداکثری نیروهای تحصیل‌ کرده در مدارج عالی، تاکنون مجوز استخدام «۱۱» نفر از نخبگان کشور را دریافت نموده و در ادامه جهت جذب حدود «۸۰» نفر دیگر از استعدادهای برتر کشور در حال برنامه‌ ریزی است.
به گزارش مارین نیوز، علی اکبر صفایی با اشاره به عدم بهسازی ترکیب نیروهای متخصص در سنوات گذشته و لزوم تجهیز این سازمان به نیروی کارآمد و ماهر، گفت: سازمان بنادر به استناد مصوبه هیأت وزیران و برگزاری جلسات متعدد با بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی کشور موفق به اخذ تخصیص مجوز استخدام «۱۱» نفر از نخبگان کشور شد که فرآیند جذب، مصاحبه‌های تخصصی و اخذ ردیف استخدامی آنان از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ و در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از پیگیری ها و تلاش های همکاران سازمان بنادر در این حوزه، با اشاره به محدودیت‌های قانونی در تأمین نیروی انسانی متخصص و نیاز مبرم این سازمان به نیروهای تحصیلکرده در مقاطع ارشد و دکترا، گفت: به استناد اصل «۱۴۷» قانون اساسی و ماده «۳۳» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور ، این  سازمان ضمن ارائه طرح توجیهی و برگزاری جلسات متعدد با مدیران ستاد کل نیروهای مسلح و جانشین نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه، برای نخستین بار موفق به اخذ تخصیص سهمیه «۱۵۰» نفر سالیانه از محل سهمیه وزارت راه و شهرسازی شد .
مدیرعامل سازمان بنادر افزود: تأمین نیروهای حفاظت و سامانه نظارت دسترسی به بنادر (Access Control System) جهت تأمین امنیت بنادرکوچک و جدیدالتأسیس نیز از طریق قرارداد تأمین امنیت و حفاظت به ‌صورت حجمی، پس ‌از برگزاری مناقصه و شناسایی پیمانکار واجد صلاحیت، نسبت به تامین ۱۲۰ نیروی یگان حفاظت اقدام  شد.
 وی همچنین تأمین نیروی یگان حفاظت به تعداد «۶۱» نفر از نیروهای تبدیل وضعیت شده استخدامی (این روند تأمین نیرو همچنان ادامه دارد)، را از دیگر اقدامات انجام‌شده دراین ‌راستا برشمرد.
صفایی با اشاره به نقش برنامه‌ریزی منابع انسانی در بهبود فرآیندهای منابع انسانی گفت: پس‌ از تحلیل شاخص‌های جمعیتی و شناسایی نقاط ضعف و قوت و فرصت ها نسبت‌به تدوین نقشه راه منابع انسانی سازمان بنادر اقدام شده‌است.
معاون وزیر راه و شهرسازی، تدوین و تصویب سند برنامه نیروی انسانی را یکی دیگر از مهم‌ترین اسناد لازم و پیش ‌نیاز اصلی در تخصیص سهمیه استخدامی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور برشمرد و گفت: پیش‌نویس سند فوق پس‌از انجام اصلاحات لازم نهایی شده و جهت تصویب و اخذ مجوز استخدام به سازمان اداری و استخدامی کشور نیز ارسال گردیده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به پرورش و توانمندسازی کارکنان این سازمان در قالب «سند راهبردی ۵ ساله توسعه و پرورش نیروی انسانی» خاطر نشان کرد: پیش‌نویس سند مذکور در «۳» بخش شامل تربیت کارشناس (ویژه توانمندسازی کارکنان تبدیل وضعیت یافته ایثارگر)، پرورش و توانمندسازی سرمایه انسانی و اجرای برنامه های آموزشی سالانه کارکنان تدوین شده است که برای اخذ مجوزهای لازم به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال شده است.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: