تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۲۶۹
تعداد بازدید: ۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت: شناورهای ایرانی سالانه نیازمند ۱ تا ۱,۵ میلیون تن سوخت کم‌سولفور هستند و علاوه بر این باید نیاز شناورهای خارجی نیز به این عدد اضافه کرد.
به گزارش مارین نیوز، یحیی ضیایی‌‌ مهرجردی در مورد اهمیت و ضرورت تامین سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی و خارجی متردد در بنادر کشور، اظهار داشت: سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) کنوانسیونی را مصوب کرد که بر اساس آن از سال ۲۰۲۰ میلادی استفاده از سوخت کم‌سولفور برای شناورهای اقیانوس‌پیما که به بنادر بزرگ دنیا تردد می‌کنند، الزام‌آور شد.
وی ادامه داد: این کنوانسیون از سال ۲۰۲۱ میلادی اجرایی و قرار شد بنادر دنیا شناورهایی را که از سوخت کم‌سولفور استفاده نمی‌کنند پذیرش نکرده و در عین حال از شرایط لازم برای تامین سوخت کم‌سولفور برای شناورهایی که به این بنادر تردد می‌کنند،‌ برخوردار باشند.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه پیگیری‌های بسیاری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی ایران در راستای تامین سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی و حتی شناورهای خارجی متردد در بنادر ایران مدنظر قرار گرفته است،‌ عنوان کرد: پیگیری‌های مختلف از طریق دولت،‌ کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،‌ معاون اول رییس جمهور و وزات نفت صورت گرفته است.
ضیایی‌‌ مهرجردی با اشاره به اینکه تا سال ۱۳۹۹ هیچ گونه اقدامی از سوی وزارت نفت در راستای تامین سوخت کم‌سولفور صورت نگرفته بود،‌ بیان کرد: خوشبختانه در این راستا چشم‌انداز امیدوار کننده ای وجود دارد اما متاسفانه روند کند است و با نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی ادامه داد: شناورهای ایرانی سالانه نیازمند ۱ تا ۱,۵ میلیون تن سوخت کم‌سولفور هستند و علاوه بر این باید نیاز شناورهای خارجی نیز به این عدد اضافه کرد.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به مشکلات شناورهای ایرانی به منظور تامین سوخت کم‌سولفور از طریق یکی از پالایشگاه‌های داخلی کشور،‌ گفت: در رابطه با نقل و انتقال سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی از پالایشگاه ذی‌ربط به بنادر نیز مشکلاتی وجود دارد که این مسائل باید از سوی متولیان امر برطرف شود.
ضیایی‌‌ مهرجردی با تاکید بر اینکه مشکلات مختلف به وزارت نفت از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی ایران منتقل شده است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی با جدیت و شدت پیگیر مقوله تامین سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی هستند.
وی ادامه داد: تامین سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی موجب خواهد شد هزینه حمل‌ونقل کاهش یابد و به طور حتم می‌تواند وضعیت حمل‌ونقل دریایی کشور را بهبود بخشد.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: