تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۲۷۳
تعداد بازدید: ۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
عضو ارشد انجمن مهندسی دریایی ایران در خصوص مجمع این انجمن که قرار است برگزار شود، گفت: کاندیداهای هیات مدیره قبل از آنکه برنامه برای تحول انجمن داشته باشند بایستی برنامه برای تحول اقتصاد دریا و کارآفرینی دریایی و بندری داشته باشند و بخواهند و بتوانند که انجمن را بعنوان مهمترین ابزار و عامل کارآفرینی و توسعه و تحول اقتصاد دریا بکارگیرند.
به گزارش مارین نیوز، مجمع عمومی عادی فوق العاده انجمن مهندسی دریایی ایران بیست و چهارم اسفندماه سال جاری به منظور برگزاری انتخابات هیات مدیره برگزار می گردد. فعالیت های انجمن در سال های اخیر رکود داشته در حالیکه این انجمن کارنامه درخشانی از گذشته به همراه دارد. جامعه دریایی انتظار دارند انتخابات پیش رو انجمن را به دوران اثرگذاری خود باز گرداند. در این راستا با دکتر حسن رضا صفری مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان که سنوات گذشته در این انجمن به عنوان عضو هیات مدیره انجمن، دبیر انجمن و ... کار کرده است، گفتگویی انجام داده ایم که می خوانید:
  • آقای دکتر مجمع انجمن مهندسی دریایی ایران اسفند ماه برگزار می شود و قرار است انتخابات هیات مدیره انجام شود، از کاندیداهای جدید چه انتظاری دارید؟ 
وقتی صحبت از انجمن مهندسی دریایی ایران می شود ابتدا باید ببینیم با چه انجمنی طرف بوده ایم که انتظارات را از آن بسیار بالا برده است. ما با انجمنی طرف بودیم که: 
  1. در حوزه و صنفی راهبردی بعنوان اقتصاد دریا فعالیت می کند.
  2. علاوه بر کارهای علمی، تولید و نشریات تخصصی و همایش های علمی، کار صنفی را دانش بنیان انجام داده است. 
  3. وفاق بخش، اتحادگرا و هم افزا بوده است طوریکه چالشهایی در حوزه دریایی و بندری را به درستی حل و فصل نموده است. 
  4. این انجمن جز انجمن های برتر کشور قرار داشته است. 
  5. انجمن سعی کرده بود به کلیه موضوعات روز واکنش نشان دهد و پیگیری حل و فصل گونه در قبال چالش ها را داشته باشد. 
لذا انتظارات از انجمن ها و کاندیداها نیز در همین راستا دسته بندی می شود. بنابراین اصلی ترین انتظار جامعه دریایی و اعضای انجمن آن است که انجمن را به جایگاه و کارکرد قبلی خود برگردانند. 
  • به نظر جنابعالی برای اینکه انجمن به پویایی برسد کاندیداها باید چه کسانی باشند؟ افراد با تجربه یا جوان؟ 
به اعتقاد بنده ما احتیاج به کاندیداهایی کارآفرین داریم. زیرا انتظار مهم جامعه دریایی از انجمن در یک کلام کارآفرینی است. قطع به یقین ویژگیهای کارآفرینی هم در جوانان وجود دارد و هم در افراد با تجربه. باید به تلفیقی از کاندیداهای با تجربه و جوان کارآفرین اعتماد کرد و انجمن را دست آنها سپرد. 
  • کاندیداهای مورد نظر شما چه برنامه هایی باید برای تحول انجمن داشته باشند؟ 
کاندیداها قبل از آنکه برنامه برای تحول انجمن داشته باشند بایستی برنامه برای تحول اقتصاد دریا و کارآفرینی دریایی و بندری داشته باشند و بخواهند و بتوانند که انجمن را بعنوان مهمترین ابزار و عامل کارآفرینی و توسعه و تحول اقتصاد دریا بکارگیرند. در این راستا قطع به یقین ابتدا باعث تحول انجمن در این راستا خواهند شد. 
البته برنامه تحول انجمن علاوه بر راهبرد گفته شده الزاماتی همچون بازسازی ساختار و نمودار سازمانی پرسنلی و شیوه های عملکرد نظام مند نیز خواهد داشت که همگی می تواند با استقرار یک سیستم مدیریت کیفیت جامع مبتنی بر استانداردهای به روز ملی و بین المللی تحقق یابد. 
  • اگر کاندیدا شوید چه برنامه هایی را در اولویت اجرا قرار می دهید؟ 
تمام تلاش خود را برای کاندید نشدن بکار خواهم بست تا شرایط حضور سایر پیشکسوتان و جوانان کارآفرینی که الحمدالله توانمندتر و کارآمدتر هم هستند فراهم شود. اما اگر تصمیم بر کاندید شدن قرار گیرد فکر می کنم کاندیداها بایستی موارد زیر را به ترتیب اولویت در دستور کار خود قرار دهند: 
  1. به همرسانی مجدد جامعه دریایی و بندری کشور در راستای توسعه اقتصاد دریا (آبی)
  2. بازسازی ساختار و نمودار سازمانی و پرسنلی و شیوه های عملکرد انجمن 
  3. در کوتاه مدت نقش آفرینی برای تدوین برنامه هفتم مبتنی بر اقتصاد دریا 
  4. طراحی و تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه و بازسازی انجمن با هدف نقش آفرینی و کارآفرینی مبتنی بر اقتصاد دریا و توسعه علم، آموزش و مهارت های فنی و کارآفرینی (بویژه از طریق نظام مهندسی دریایی کشور)
  5. پیگیری دانش بنیان و مسئله محور امور دریایی کشور ( وجوه اداره شده و طرح توسعه و برنامه تامین شناوری وزارت نفت و همایشها و نمایشگاه ها و...) 
قطع به یقین در صورت کاندید نشدن و رای نیاوردن آمادگی خود را برای همکاری با انجمن در قالب موارد فوق و یا مواردی که به صلاحدید افراد منتخب و مورد وثوق جامعه دریایی در دستور کار قرار می گیرد، خواهم داشت. 
  • هم اکنون که توسعه دریامحور در کشور مورد توجه قرار گرفته است، از انجمن چه انتظاری دارید و انجمن چه نقشی می تواند در این خصوص داشته باشد؟ 
همانگونه که عرض کردم انجمن در توسعه دریامحور و مجموعه عظیم اقتصاد دریا مفهوم پیدا می کند، ایجاد و با توسعه تشکل های تخصصی و جایگاه آنان صرفا به نحوه نقش آفرینی در این حوزه بستگی دارد بنابراین کار برای توسعه دریامحور کشور به طور خودکار انجمن را هم توسعه خواهد داد. 








ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: