تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۲۷۷
تعداد بازدید: ۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
عضو ارشد انجمن مهندسی دریایی ایران سطح کنونی فعالیت این انجمن را ناکافی دانست و گفت: در گذشته انجمن فعالیت های اجرایی و توسعه ای قابل توجهی را انجام داده است و می تواند محل یکپارچگی فعالیت فعالان امور دریایی باشد.
به گزارش مارین نیوز، مهندس رضا عبدالمجید عضو ارشد انجمن مهندسی دریایی ایران، سطح کنونی فعالیت انجمن را ناکافی دانست و افزود: در انجمن مهندسی دریایی ایران برخلاف سایر کشورها مانند انگلستان و کره جنوبی، آخرین اطلاعات علمی و اخبار مربوط به دریا برای اعضا ارسال نمی شود و برنامه ها و فعالیت های عملیاتی و اجرای پروژه را انجام نمی دهد.
عبدالمجید با اشاره و انتقاد به فعالیت های جزیره ای و بخشی هر یک از اتحادیه ها و سازمان های فعال در محیط دریا تصریح کرد: در گذشته انجمن فعالیت های اجرایی و توسعه ای قابل توجهی را انجام داده است و می تواند محل یکپارچگی فعالیت فعالان امور دریایی باشد.
رکود چندین ساله اخیر انجمن ناشی از اختلافات داخلی است
وی رکود چندین ساله اخیر انجمن را ناشی از اختلافات داخلی برشمرد و افزود: در انتخابات آخر افرادی انتخاب شدند که به دلیل مشغله های دیگر فرصتی برای انجمن نداشتند؛ هر چند بیماری کرونا نیز در این رکود تأثیر داشته است.
وی همچنین فرصت انتخابات پیش رو را برای انجمن مهم دانست و اظهار کرد: امیدوارم در انتخابات پیش رو افراد علاقه مند انتخاب شوند تا فضا بهبود یافته و انجام کار مفید همچون گذشته میسر گردد.
عبدالمجید به اهمیت فعالیت های دریایی در تأمین اقلام کالاهای مورد نیاز کشور و صادرات اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکرد دولت جدید، فعالیت و تحرک بیشتری در سطح دریاهای کشور شاهد هستیم و درخصوص ساخت کشتی و سفارشات کشتی سازی اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است. 
تأکید بر وظیفه شورای عالی صنایع دریایی در تبیین اهمیت اقتصاد دریامحور برای مسئولان 
وی به وظیفه شورای عالی صنایع دریایی در تبیین اهمیت اقتصاد دریامحور برای مسئولان کشور تأکید کرد و افزود: ما می توانیم آمار بالایی از اشتغال را از طریق فعالیت های دریایی ایجاد کنیم که برای نمونه در پروژه ساخت نفت کش افراماکس برای کشور ونزوئلا حدود ۲۰۰۰ هزار نفر به طور مستقیم مشعول به کار شدند.
از طریق ساخت و تعمیرات کشتی ها می توانیم صنایع وابسته زیادی را درگیر کنیم
وی با اشاره به فرصت های پرشماری که فعالیت های دریایی می تواند برای اقتصاد کشور ایجاد کند، ابراز امیدواری کرد: ما از طریق ساخت و تعمیرات کشتی ها می توانیم صنایع وابسته زیادی را درگیر کنیم که نقش انجمن در این بین می تواند حائز اهمیت باشد.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: