تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۲۸۴
تعداد بازدید: ۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
مدیرعامل مجتمع کشتی ‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) از تعمیر تخصصی پروانه ۷۵ تنی یک فروند نفت‌ کش غول ‌پیکر VLCC در این مجتمع خبر داد و گفت: ۱۷ فروند از این نوع کشتی برای تعمیر در سال آینده پذیرش خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، سلمان ضربی در جمع خبرنگاران، در خصوص فعالیت‌های مجتمع کشتی‌سازی، اظهار کرد: شاید خارج کردن پروانه و تعویض یاتاقان‌های شافت کشتی‌های بزرگ از محدود کارهایی است که در گذشته در ایزوایکو انجام نمی‌شد اما امروز این نمونه کارها برای اولین بار در ایزوایکو در حال انجام است.
وی افزود: این کشتی با نام ناشا و طول ۳۳۲ متر در ایزوایکو قرار گرفته که تعمیر آن در مدت ۴۰ روز انجام می‌شود.
ضربی با بیان اینکه این کشتی ۳۰۰ هزار تنی بوده که قابلیت جابجایی ۲ میلیون بشکه نفت را دارد، اضافه کرد: ۱۷ فروند از این نوع کشتی برای تعمیر در سال آینده پذیرش خواهد شد و تمامی کارهای این کشتی‌ها در ایزوایکو انجام خواهد شد.
مدیرعامل ایزوایکو بیان کرد: پروانه این کشتی ۷۵ تن وزن دارد و مجموعه صنعتی ایزوایکو و کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از محدود کشورهایی است که توان انجام این کار دارد. تمامی افرادی که در این مجتمع هستند امروز جرئت و جسارت لازم را برای انجام کارهای بزرگ را دارند و تعمیر این کشتی بسیار بزرگ نمونه‌ای از این توانمندی‌ها است.
وی در ادامه با اشاره به موضوع تحریم‌ها و تأثیر آن در صنعت کشتی‌سازی، ابراز کرد: بسیاری از توانمندی‌ها در سایه تحریم‌ها به‌دست آمده که می‌توان به توان ساخت ورق‌های دریایی با کیفیت و مورد نیاز کشتی‌ها، لوله‌های مورد نیاز، رنگ، کابل، الکترود و اقلام گوناگون مورد نیاز برای این صنعت اشاره کرد.
در 14 ماه  گذشته  بالغ‌ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی سنواتی پرداخت ‌شده است 
سلمان ضربی بابیان اینکه یکی از چالش‌های جدی در ایزوایکو مطالبات پرداخت‌ نشده اداره دارایی و مالیات گفت: از سال گذشته که مسئولیت  این مجتمع را بر عهده گرفتم با ۲۴ پرونده مالیاتی ۱۰ ساله مواجه شدم که باعث شده بود تمامی حساب‌های شرکت بسته شود.وی  با تلاش همکاران طی ۸ ماه گذشته موفق شدیم تمامی بدهی‌ها اداره مالیات و دارایی را تسویه‌ حساب کنیم. 
ضربی از حل و فصل ۴۳میلیارد تومانی به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و ادامه داد: حدود ۱۰ سال ایزوایکو بدهکار سازمان تأمین اجتماعی بود که چند ماه گذشته با مذاکره و توافق و همچنین به صورت اقساط این مطالبات در حال پرداخت است. 
وی در خصوص بدهی ۲۵ میلیارد تومانی از بانک ملت گفت: در سال ۸۳ این مجتمع وام به مبلغ ۲۰ میلیارد تومانی از بانک ملت اخذ کرد ولی اقساط این وام پرداخت‌نشده بود که موجب عدم تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی شده بود در این رابطه با مذاکره و بخشودگی جرائم از سوی بانک مربوطه، 27 میلیارد تومان را  تسویه کردیم.
بروزرسانی تعهدات شرکت
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اشاره به  تأمین سرمایه و مدیریت در به‌روزرسانی تعهدات شرکت گفت: ایزوایکو شرکت بدهکار و تحت‌فشار طلبکاران حقوقی و حقیقی بود که باید تلاش می‌شد بر اساس تعهدات شرکت این مطالبات هر چه زودتر پرداخت شود. 
ضربی افزود: در این راستا  استراتژیکی تعریف کردیم و موفق شدیم بسیاری از عمده مطالبات قانونی و بانکی را حل‌وفصل کنیم. 
وی بابیان اینکه  یک شرکت بدهکار قطعاً سیمای خوبی در مجامع عمومی و در بین همکاران ندارد، اظهار داشت: در این بازه زمانی سعی شد سیمای شرکت بهبود و به‌عنوان یک برند با ایفای تعهدات و رسالت‌ های اجتماعی و ایجاد بازاریابی متناسب از بسیاری از مشکلاتی رهایی یابد. ضربی ادامه داد: امیدواریم در سال آینده ایزوایکو  بتواند خدمات خودش را در بازار کار مناسب پیش‌ فروش کند.
طرح طبقه‌ بندی مشاغل
ضربی با اشاره به طرح طبقه‌ بندی مشاغل در این مجتمع صنعتی، افزود: متأسفانه در ۱۰ سال گذشته یا در هشت سال اخیر به هر دلیلی هیئت مدیره و مدیران نتوانسته بودند بازنگری آن را به اجرا بگذارند و بر اساس سوابق در سال ۹۸ یا ۹۶ اصلاح مقرری کارگران مورد بحث هیئت مدیره قرار گرفته بود اما مدیران وقت نتوانسته بودند اصلاح این طرح را به مرحله اجرایی بگذارند.
وی گفت:‌ یکی از مواردی که به صورت پراکنده در یک سال گذشته شنیده می‌شد مسئله بازنگری طرح طبقه‌بندی بود و برخی از همکاران و دوستان و نمایندگان کارگران این موضوع را در نشست‌ها مطرح می‌کردند که پس از بررسی سابقه طرح و انتخاب مشاور آن، بازنگری این طرح در ایزوایکو در تابستان سال جاری آغاز شد.
مدیرعامل ایزوایکو خاطرنشان کرد: اجرای این طرح بتواند بخشی از حق و حقوقی که شاید به دلایلی مثل سلیقه‌های شخصی موجب بروز اختلاف‌هایی شده را یکسان‌سازی و بی‌عدالتی را در پرداخت حقوق تا حدودی اصلاح سازد.
بدون هیچ معوقه‌ای حقوق پرسنل پرداخت‌ شده  است
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) تأکید کرد از  زمان مسئولیت من در این مجتمع صنعتی (۱۴ ماه)،  بدون هیچ معوقه‌ای حقوق پرسنل پرداخت‌شده  است. 
ضربی تأکید کرد: هیچ فردی را در این مجتمع نخواهید یافت که  حقوقی دریافت نکرده باشد و تلاش ما بر این است که همواره  در مدت مشخص و تعیین ‌شده حقوق و مزایای همه کارکنان پرداخت شود. 
وی افزود: در فضای مجازی این‌طور بیان‌شده که ایزوایکو حقوق معوقه دارد  این موضوع کذب است ،دراین‌ارتباط  اسناد بانکی  موجود است که  در ۱۴ ماه گذشته این مجتمع هیچ‌گونه معوقه‌ای در پرداخت حقوق  پرسنل خود نداشته است. 
ضربی ادامه داد: حقوق پیمانکاران ایزوایکو سر موعد مقرر پرداخت ‌شده و در این مدت پیمانکاران ماهانه حقوق کارگرهای خود را دریافت کردند. 
ضربی تصریح کرد: در همه جای کشور سه‌ ماهه حقوق پیمانکاران پرداخت می‌ شود که در این مجتمع طی مدت ۲ ماه پرداخت می‌ شود، درگذشته ذهنیت‌ هایی وجود داشته که تأخیر ایزوایکو در پرداخت حقوق‌ ها چهار ماه است اما از زمانیکه مسئولیت این مجموعه را پذیرفته‌ ام این اتفاق رخ نداده است.
این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: سعی داریم که چنین اتفاقی تکرار نشود و همه کارکنان در زمان مناسب از مزایایی خود بهره‌ مند شوند. 
ضربی این را هم افزود که فعالیت در مجموعه اقتصادی و صنعتی تابع قوانین و مقررات کشور است و باید به تعهدهای خود پایبند باشیم. 
ماجرای تجمع کارکنان درب مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران
ضربی با اشاره به تجمعات کارگران این شرکت در ۲۶ بهمن‌ماه، بیان کرد: روز بعد از تجمعات با نمایندگان کارگران در کمیته انضباطی و نمایندگان در طرح طبقه‌بندی این مجتمع جلسه‌ای داشتم این افراد از برگزاری این تجمع اظهار بی‌ اطلاع کردند.
وی ادامه داد: روز حادثه دو نفر از کارکنان به صورت برنامه‌ریزی شده، تلاش کردند درب مجتمع را ببندند و از ورود سرویس‌ها در ساعت کاری جلوگیری کنند. در حد ۱۰ دقیقه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل ایزوایکو که باید وارد مجتمع می‌شدند، طبیعتاً وقتی با درب بسته مواجه شدند از سرویس پیاده و ناخواسته در جمع تجمع‌کنندگان قرار گرفتند.
ضربی با بیان اینکه بسیاری از کارکنان قصد تجمع نداشتند و از اتفاق بی‌اطلاع بودند، عنوان کرد: در این تجمع اکثر کارکنان گوشه‌ای ایستاده بودند تا بتوانند وارد مجتمع شوند. در نهایت حدود ۶۰ نفر از همکاران و نیروهای پیمانکاری که اختلاف حساب و یا انتظاراتی با کارفرمایی خود داشتند در این تجمع حضور یافتند که خواسته‌های آن‌ها به‌طور پراکنده شامل طرح طبقه‌بندی مشاغل و عدم پرداخت حقوق پرسنل پیمانکار شنیده می‌شد و این موضوع حل و فصل شد.
مدیرعامل ایزوایکو در رابطه با تغییرات مدیریتی در این مجتمع بیان کرد: تغییر و تحول در مجموعه‌های صنعتی و تولیدی روندی عادی و طبیعی است، بنابراین هر کدام از مدیران در مدت خدمت خود با تغییرات شغلی مواجه خواهند شد. عدم پیش‌بینی، عدم اطلاع‌رسانی و عدم واکنش در روز تجمع توسط فرد مسئول، باعث شد در تصمیم تغییر مدیر مربوطه به قطعیت برسم.
ایزوایکو در ۱۴ ماه گذشته هیچگونه استخدامی نداشته است
مدیرعامل ایزوایکو با تأکید بر اینکه این مجتمع صنعتی از زمان مسئولیت بنده تاکنون استخدامی نداشته است، بیان کرد: از زمان مسئولیت من، این مجتمع استخدامی نداشته است و یا رایزنی موفق شدیم مجوز استخدامی از سازمان استخدامی کشور را اخذ کنیم و در قبال دو نفر بازنشسته، یک نفر نیرو استخدام شود. همه جا گفته شده که من نیرو غیربومی استخدام کردم، این موضوع کذب است و تنها ۳ نیرو دانش‌آموخته کشتی‌سازی بندرعباس را دعوت به کار کردم که سال‌ها در بندرعباس زندگی می‌کنند و اولویت ما در استخدام با نیروهای بومی است.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: