تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۲۹۴
تعداد بازدید: ۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
بازرس انجمن مهندسی دریایی ایران در خصوص مجمع این انجمن که قرار است برگزار شود، گفت: باور دارم ترکیب نیروی جوان با تدبیر ‌کار آزمودگی افراد با تجربه می تواند به تثبیت و ارتقا جایگاه انجمن کمک کند.
به گزارش مارین نیوز، پیمان مسعودزاده بازرس انجمن مهندسی دریایی ایران، در خصوص انتخابات هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران که در ۲۴ اسفند سال جاری برگزار می شود در گفتگو با این پایگاه خبری با بیان اینکه کاندیداهای هیات مدیره باید ترکیبی از نیروی های جوان و افراد با تجربه باشند و باور دارم ترکیب نیروی جوان با تدبیر ‌کار آزمودگی افراد باتجربه می تواند به تثبیت انجمن و ارتقا جایگاه آن کمک کند، اظهار داشت: وضعیت انجمن بگونه ای است که حتما تیمی که انتخاب می شوند ابتدا باید وضعیت موجود را بشناسند و وضعیت انجمن را تثبیت کنند چراکه انجمن مشکلات مزمنی دارد که هرچه سریعیتر بایستی برای آنها چاره اندیشی شود و انجمن تثبیت گردد. 
وی افزود: با استفاده از تجارب گذشته و نیازهایی که جامعه امروز دریایی دارد باید به نحوی کارهای جدید را پیش گرفت که بتواند نیازهای امروز جامعه دریایی را پاسخگو باشد. 
مسعودزاده ادامه داد: به عنوان مثال در بحث توسعه دریامحور که سیاستهای کلی آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام درحال تصویب و ابلاغ است، بحث برنامه هفتم، بودجه سنواتی و ... همه و همه بایستی از طریق انجمن بعنوان پلی برای ارتباط جامعه دریایی و واحد های تصمیم گیری و قانون گذاری مورد نقد و بررسی کارشناسی قرارگیرد. 
وی با بیان اینکه انجمن در چند سال اخیر نقش کم رنگی داشته است و یا به عبارتی دیگر اصلا نقشی نداشته، گفت: باید انجمن در تصمیم سازی ها نقش ایفا کند و رابطی بین بدنه جامعه دریایی و تصمیم گیران چه در قوه مجریه و چه در قوه مقننه باشد. ضمن آنکه انجمن باید بطور متمرکز اداره شود اما بایستی به صورت استانی و محلی نیز کمیته ها را فعال کند و بصورت منطقه ای در تصمیم سازی های استانی اثرگذاری داشته باشد. 
بازرس انجمن مهندسی دریایی ایران با تاکید به اینکه در وضعیت فعلی برگرداندن انگیزه به کارکنان، جامعه دریایی و تثبیت اوضاع انجمن اولویت اول دارد، ابراز امیدواری کرد که انجمن با یک دوراندیشی ضمن گذر از مشکلات فعلی نقش فعالی در تصمیم سازی های بلند مدت ایفا نماید. 
وی با بیان اینکه در تدوین و کار کارشناسی برای برنامه توسعه دریامحور واقعا خلاء انجمن احساس می شود، این قانون هنوز جای کار دارد و نیاز به یک عزم جمعی دارد تا این موضوع را به گوش مسئولین برساند، تاکید کرد: واقعا راه برون رفت از خیلی مشکلات ما از قبیل اقتصاد، امنیت، تمرکزدایی جمعیت، اشتغالزایی در استانهای محروم و ساحلی و ... از طریق اقتصاد دریا حل می شود. 
مسعودزاده گفت: انجمن مهندسی دریایی ایران باید صدای جامعه دریایی باشد و این باور را در مسئولین ایجاد کند که به سمت توسعه دریامحور بروند. 
وی با بیان اینکه در تصمیم گیریها ضعف کارشناسی مشاهده می شود که انجمن ها می توانند در این زمینه نقش ایفا کنند، افزود: انجمن مهندسی دریایی ایران می تواند این نقش را در حوزه دریا همچون گذشته بخوبی ایفا بکند. 
بازرس انجمن مهندسی دریایی ایران ادامه داد: هم اکنون شورای انجمن های علمی وزارت علوم تحت عنوان "برنامه راهبردی" برنامه ای 3 ساله را تدوین کرده است و کمیته هایی را ذیل آن تشکیل داده که انجمن مهندسی دریایی ایران هم در این کمیته هاحضور فعال دارد. نقشی که انجمن ها می توانند در توسعه اقتصادی کشور ایفا کنند بی بدیل است، اگر به خوبی از ظرفیت های انجمن ها و اعضای آن استفاده بشود.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: