تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۲۹۶
تعداد بازدید: ۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات عمق سنجی محدوده ساحلی کوه مبارک با هدف احداث بندر بزرگ شرق هرمزگان (مجتمع بندری مکران) خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، حسین‌ عباس‌نژاد، اظهار داشت: کار جمع ‌آوری داده ‌های پایه در محدوده ساحلی کوه مبارک توسط یکی از شرکت‌ های مهندسی بندر شهید رجایی از ۱۴ اسفندماه آغاز شده است. 
وی ادامه داد: طرح جمع‌آوری و تکــمیل داده‌های پایه در محدوده ساحلی کوه مبارک جهت احداث بندر بزرگ شرق هرمزگان و استخراج داده‌های عمق‌سنجی به عنوان پایه‌ای‌ترین عامل موثر در شبیه‌سازی‌های ریاضی و پارامترهای دریایی و همچنین طراحی و ساخت سازه‌های دریایی و توسعه سواحل آغاز شده است. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه توسعه دریایی بدون شناخت پهنه های آبی و هیدروگرافی ممکن نیست، گفت: در حوزه ایجاد بندر نیاز به بررسی‌های لازم دریایی، هیدروگرافی و رسوب گذاری است به همین منظور  عملیات هیدروگرافی در محدوده‌های محدوده ساحلی کوه مبارک به طول ۱۸۰ و ۹۵۰ کیلومتر انجام می‌شود. 
عباس‌نژاد در ادامه سخنان خود کاپوتاژ موادمعدنی، بانکرینگ سوخت و ارائه خدمات فنی مهندسی را از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندرهای شرق هرمزگان عنوان کرد و افزود: در حوالی کوه مبارک واقع در شرق استان هرمزگان مطالعات اولیه برای احداث یک بندر بزرگ در حال انجام بوده و همین‌طور زمین استحصال شده و آماده برای احداث یک بندر بزرگ است.
وی با بیان اینکه سواحل مکران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و راهبردی در جذب بازارهای بین المللی و توسعه اقتصاد دریامحور نقش کلیدی دارد، بیان کرد: بندر جاسک از نظر احداث پایانه نفتی کوه مبارک و نیاز به عملیات راهبری کشتی‌های نفتکش و ارائه خدمات فنی به شناورهای سبک و سنگین از جایگاه ممتازی در قلب سواحل مکران برخوردار است.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: