تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۳۰۲
تعداد بازدید: ۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
ناو اقیانوس پیمای شهید نادر مهدوی به همراه ۹۹ فروند شناور موشک انداز در کلاس های مختلف صبح امروز در بندرعباس به نیروی دریایی سپاه الحاق شدند.
به گزارش مارین نیوز، دهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی و دفاعی (شناوری) به نیروی دریایی سپاه صبح امروز (پنجشنبه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی ومقامات و مسئولین کشوری در بندرعباس برگزار شد.
در این مراسم شناور اقیانوس پیمای شهید مهدوی و ۹۹ شناور جدید در کلاس های مختلف رونمایی و به توانمندی های راهبردی نیروی دریایی سپاه الحاق شد.


همچنین؛ شناور موشک انداز سلمان فارسی مجهز به موشک‌های برد بلند با سرعت ۶۵ نات و شناور های عملیاتی دارای سرعت بالای ۹۰ نات در کلاس طارق همراه با شناور های آمبولانسی با مأموریت امداد و انتقال و شناور آتش نشان با مأموریت اطفای حریق از جمله تجهیزات الحاق شده به نیروی دریایی سپاه در این مرحله بود.
سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در این مراسم، گفت: با الحاق این تجهیزات تخصصی دریاپایه، نیروی دریایی سپاه با هدایت فرمانده ولایی، رشید، بصیر و شجاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرلشکر حسین سلامی و  تلاش دانشمندان و مهندسان جوان و متعهد انقلابی توانسته گام مهم و مؤثری در ارتقای سطح توان رزم دریایی بردارد.


سردار تنگسیری افزود: جوانان ما در نیروی دریایی سپاه با تبدیل شناورهای راکت‌ انداز در کلاس شناورهای عاشورا و طارق به موشک‌ اندازهای نقطه‌ زن با برد موشکی حداقل ۱۰ و حداکثر بیش از ۱۸۰ کیلومتر برد مفید دارد که به نوعی در جهان بی‌سابقه و برای اولین بار توسط «دلاوران از جان گذشته جمهوری اسلامی» اتفاق می‌افتد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: در این مرحله الحاق تجهیزات، شناور پشتیبان رزم به نام «شهید عبدالله قربانی» و ناو اقیانوس پیمای «شهید نادر مهدوی» که شناوری سنگین، چند منظوره و دوربرد با قابلیت حمل و عملیاتی کردن انواع بالگردها، پهپادها، شناورهای تندرو موشک‌انداز و سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه انجام شده است.


وی افزود: ناو اقیانوس‌پیمای شهید مهدوی به نوعی یک پایگاه دریایی متحرک است به طول ۲۴۰ متر ، عرض ۳۲ متر، تناژ  سبک ۱۴ هزار تن، ظرفیت بارگیری ۴۱ هزار تن، تجهیزات و ادوات قابلیت پیمایش دریانوردی ۱۸ هزار هزار مایل دریایی، سرعت ۱۸ گره، مجهز به تجهیزات رزم دریایی و هوایی، دارای رادار آرایه فازی سه بعدی، موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه های مخابراتی یکپارچه بسیار پیشرفته جنگال و موشک کروز دریایی با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر، قابلیت حمل و نشست و برخاست بالگردها، پهپادها و آبگیری و به آب‌اندازی شناورهای مختلف که بازسازی و تغییر کاربری کاربرد جدید آن توسط جوانان متخصص، مؤمن و انقلابی کشور عزیزمان طراحی و عملیاتی شده است.


فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: ناو اقیانوس پیمای رزمی، اطلاعاتی و پشتیبانی شهید مهدوی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام مأموریت‌های اقیانوسی برای ایجاد امنیت پایدار در خطوط مواصلاتی دریایی، حفاظت و صیانت از  منابع و منافع کشور جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران، امدادرسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه‌ و درخواست‌کننده و حضور در آب‌های دور دست است.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: