تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۳۳۰
تعداد بازدید: ۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
آخرین جلسه شورای عالی صنایع دریایی 6 سال قبل برگزار شد. بهمن ماه سال قبل مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت گفت: با تقاضایی که از نهاد ریاست جمهوری شده است، پیش بینی می شود طی 1 ماه آینده جلسه این شورا تشکیل شود. فروردین 1402 هم گذشت و هنوز خبری از تشکیل جلسه این شورا نیست.
به گزارش مارین نیوز، آخرین جلسه شورای عالی صنایع دریایی در سال 1396 برگزار شد این درحالی است که به گفته مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت معدن و تجارت بیش از 80 درصد ظرفیت صنایع دریایی از جمله صنعت کشتی سازی خالی است. 
پانزده سال از زمان تصویب قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی گذشته به گفته مجلس این قانون عملا اجرا نشده است. 
درخشان عضو ناظر مجلس در شورای عالی صنایع دریایی گفت: کشورهای پیشرو و توسعه یافته از قِبَل دریا توانستند پیشرفت های زیادی را داشته باشند اما متاسفانه در کشور ما آن نگاه به دریا نبوده است. 
بهمن ماه سال قبل از مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت معدن و تجارت که رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی نیز می باشد پیگیر برگزار نشدن این جلسه شدیم. سعید جعفری گفت: با تقاضایی که از نهاد ریاست جمهوری شده است، پیش بینی می شود طی 1 ماه آینده جلسه دهم این شورا تشکیل شود. 
فروردین 1402 هم گذشت و هنوز خبری از تشکیل جلسه این شورا نیست. 
سعید جعفری شب گذشته در اخبار 20:30 شبکه دو گفت: قرار است با حضور رییس جمهور جلسه شورای عالی صنایع دریایی برگزار شود. برای همین انجام هماهنگی لازم برای حضور ایشان در جلسه زمان بر شد. امیدوار هستیم در آینده نزدیک این جلسه برگزار شود. 
خبرنگار اخبار 20:30 شبکه دو این موضوع را از نهاد ریاست جمهوری پیگیر شده اما موفق به دریافت جواب روشنی درباره زمان برگزاری جلسه شورای عالی صنایع دریایی نشده است./  






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: