تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۳۳۸
تعداد بازدید: ۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
استاندار بوشهر با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خلیج فارس در سواحل استان در عرصه تولیدی و اقتصادی یک ضرورت است گفت: طرح‌ های اقتصادی دریا محور در اولویت برنامه‌ های استان قرار دارد.
به گزارش مارین نیوز، احمد محمدی‌زاده در همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در دانشگاه خلیج‌ فارس بوشهر با بیان اینکه جمهوری اسلامی در خلیج فارس از اقتدار بالایی برخوردار است اظهار داشت: پس از انقلاب و با فرمان امام(ره) دفاع دریایی ایران قدرت گرفت و در دوران رهبری مقام معظم رهبری نیز با شتاب بیشتری ادامه یافت و اکنون ایران اسلامی در خلیج فارس قدرت اول منطقه است و با متجاوزان برخورد قاطع می‌کند.
وی با اشاره به حضور نیروی دریایی جمهوری اسلامی در آبهای دور و اقیانوس‌ها اضافه کرد: منابع پیشرفت کشور در دریاست و برای بخش‌های گوناگون اقتصاد دریامحور برنامه داریم.
استاندار بوشهر تصریح کرد: نیروی نظامی ایران اسلامی جلوتر از بخش اقتصاد دریامحور است و باید بیشتر در این زمینه بررسی و اقدام شود.
استاندار بوشهر بیان کرد: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نیز در سواحل خلیج فارس از پیشران‌های توسعه کشور‌ها هستند و صنایع پایین‌دست این صنایع نیز کنار خلیج فارس در حال شکل‌گیری است.
محمدی‌زاده با ابراز اینکه ایران اسلامی در بخش‌های گوناگون دریا ظرفیت‌های مهم و فراوانی دارد، گفت: نگاه ما در عرصه اقتصادی خلیج فارس باید دریامحور باشد.
وی منابع پیشرفت و توسعه کشور را در دریا و حاشیه سواحل دانست و خاطرنشان کرد: صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت پایین‌دستی آن نیز در حاشیه خلیج فارس قرار دارد که توسعه این مهم در دستور کار است.
استاندار بوشهر توجه به طرح‌های اقتصاد دریاپایه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: یکی از حوزه‌های این برنامه، گردشگری دریایی است که توسعه زیرساخت‌های آن در دستور کار قرار دارد.
محمدی‌زاده با اعلام اینکه سالانه افزون بر 9 میلیون گردشگر وارد استان بوشهر می‌شوند، گفت: از اواسط اسفند گذشته تا 12 فروردین امسال 4.5 میلیون گردشگر از نقاط مختلف کشور وارد استان بوشهر شدند که نشان از ظرفیت بالای حوزه گردشگری است.
استاندار بوشهر تاکید کرد: پژوهشگران و اساتید دانشگاه خلیج فارس بررسی‌هایی درباره رشد اقتصاد دریامحور صنعت و تجارت استان بوشهر انجام داده‌اند که باید در آینده نردیک با حضور فعالان اقتصادی، صنعتگران و اندیشمندان به بحث و بررسی و نتیجه‌گیری گذاشته شود.
وی پرورش آبزیان را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر در عرصه اقتصاد دریامحور برشمرد و افزود: تولید میگو و ماهی پرورشی در سواحل خلیج فارس به‌عنوان طرح‌های اقتصاد دریا در اولویت برنامه‌ها قرار دارد/.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: