تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۳۴۵
تعداد بازدید: ۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
عضو هیات‌عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام برگزاری چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی ICOPMAS 2022 در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت جاری در مرکز همایش‌های بین المللی صداو سیما در تهران با حضور مقامات کشوری و لشکری، مهمانان خارجی، دانشگاهیان و متخصصان جامعه مهندسان مشاور، ارتقای دانش مهندسی دریا و سازه‌های دریایی و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها از مهم‌ترین اهداف این سمینار علمی عنوان کرد.
به گزارش مارین نیوز، علی فتحی در نشست خبری چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان این مطلب گفت: در سی‌ودومین سال از آغاز برگزاری همایش‌های بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، سازمان بنادر و دریانوردی با مشارکت و همکاری سازمان‌های دریایی بین‌المللی داخلی و خارجی، چهاردهمین دوره این همایش با تأکید بر تقویت همکاری‌های فنی و تخصصی در سطح بین الملل به ویژه کشورهای ساحلی منطقه برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در بخش طراحی و اجرای پروژه‌های مهندسی و سازه‌های دریایی، به عنوان تنها‌ترین کشور خودکفا در منطقه محسوب می‌شود، اظهار داشت: طرح‌های توسعه‌ای در بنادر کشور، هم‌اکنون بدون نیاز به خدمات کشورهای خارجی و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توانمندی‌های بومی ایران، اجرا و عملیاتی می‌شود.
فتحی با بیان اینکه سازمان بنادرودریانوردی در حوزه تامین قطعات تجهیزات دریایی و بندری اقدامات سازند‌ه‌ای داشته است، افزود: رویکرد و راهبرد اصلی دولت در حوزه تامین تجهیزات استراتژیک بنادر، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای ورود تکنولوژی این تجهیزات به داخل کشور است.
عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی در ادامه تاکید کرد: با توجه به عدم نیاز تولید انبوه در برخی از تجهیزات بندری، تمرکز سازمان بنادر در تامین قطعات به صورت مستمر است، تا با معطوف کردن سرمایه‌گذاری به این حوزه، وابستگی کشور به قطعات دریایی و بندری را از میان برداریم.
وی درباره خودکفایی در تامین و ساخت برخی از تجهیزات ادامه داد: در بخش تجهیزات نهضتی را از سالهای گذشته دنبال کرده‌ایم که امروز توان تولید 850 قطعه در بخش تجهیزات در کشور وجود دارد و توانستم جلوی ارزبری را بگیریم.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادربا بیان اینکه اصلی‌ترین هدف از برگزاری کنفرانس علمی ICOPMAS ، ارتقای دانش مهندسی دریا و سازه‌های دریایی و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها است، افزود : حمایت و مشارکت علمی مجموعه‌های معتبر بین‌المللی و داخلی از این رویداد ، بیانگر اهمیت و جایگاه این کنفرانس در جامعه تخصصی است .
نایب‌رئیس همایش سواحل بنادر و سازه های دریایی با بیان اینکه تبادل نظر و انتقال تجربیات متخصصان دریایی داخل و خارج و نیز اطلاع و ترویج آخرین دستاوردهای علمی، فنی و اجرایی در حوزه سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی از دیگر اهداف این رویداد بزرگ علمی به شمارمی رود، خاطرنشان کرد: همایش‌های بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با ایجاد بستری مناسب، زمینه‌ساز همکاری متقاضیان ارائه خدمات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.
فتحی همچنین در تشریح اهم دستاوردهای ۱۳ دوره برگزاری همایش بین‌المللی سواحل،  بنادر و سازه‌های دریایی، گفت: تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ها؛ عضویت جمهوری اسلامی ایران در قدیمی‌ترین انجمن بین‌المللی زیرساخت‌های آبی جهان( پیانک)؛ انجام و ارتقای شبکه پایش و پیش‌بینی مشخصه‌های دریایی کشور و تولید، توسعه و ارتقای نرم‌افزارهای تخصصی بومی نظیر VTS ، PMO DYNNAMIC از مهم‌ترین دستاوردهای این همایش طی دوره‌های گذشته بوده است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر همچنین خاطرنشان کرد: در سند تحول دولت سیزدهم و برنامه هفتم توسعه، موضوعات دریا و سواحل به صورت جدی مطرح شده و یکی از دغدغه‌های جدید دولت، موضوع آزادسازی و مدیریت سواحل کشور در شمال و جنوب ایران است.
او با بیان اینکه رویکرد کمیته علمی ICOPMAS در همایش چهاردهم، مبتنی بر ارائه مقالات اجرایی و مبتلابه کشور است، گفت: از آنجا که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تصمیم به تعویق این رویداد علمی از سال ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۳ گرفته شد، که با توجه به ارسال بیش از ۲۲۰ مقاله باید اعلام کرد که این مشارکت در مقایسه با دوره‌های گذشته، کم‌نظیر بوده است.
در این نشست همچنین، حمید‌رضا خلیلی، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر و دبیر همایش ICOPMAS 2022، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات کاهش تراز آب دریا خزر و خلیج گرگان، طرح توسعه بندر شهید رجایی و سازه‌های فراساحل خبر داد.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: