تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۳۴۹
تعداد بازدید: ۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
معاون توسعه ناوگان كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: تولید و توزیع ۱۰ میلیون تن سوخت كم سولفور در بنادر جنوب می ‌تواند اقتصاد بزرگ دریا محور را شكل دهد.
به گزارش مارین نیوز، عبدالرضا محبی معاون توسعه ناوگان كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره ظرفیت‌ های تجاری و اقتصادی خلیج ‌فارس، اظهار كرد: كشور ایران با ۱۵ كشور دنیا همسایه است كه از این تعداد، ۷ كشور در اطراف خلیج ‌فارس قرار دارند.
وی دریا را بستر پیشرفت كشور در حوزه اقتصادی و امنیتی دانست و افزود: این موضوع بدیهی در اسناد بالادستی و قوانین متعدد نیز به ‌كرات مورد اشاره و تأیید قرار گرفته است.
محبی با بیان اینكه حمل ‌و نقل دریایی یكی از سرفصل ‌های عمده تجارت دریا بُرد را تشكیل می ‌دهد گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد نقل ‌و انتقالات كالا به داخل كشور و خروج از كشور به ‌واسطه حمل ‌و نقل دریایی صورت می ‌پذیرد.
معاون توسعه ناوگان كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توسعه بنادر، بازار حمل‌ و نقل و خرید و فروش كشتی، ساخت كشتی و اسكراب كشتی را از مهمترین سرفصل ‌های حمل ‌و نقل دریایی برشمرد و افزود: ما به طور خدادادی پتانسیل سوخت داریم؛ اما از ۱۵ میلیون تن سوختی كه در طول یك سال به امارات تزریق شد سهم ما كمتر از یك میلیون تن بود.
این مقام مسئول تصریح كرد: متأسفانه هیچ یك از پالایشگاه ‌های داخل كشور به جز یك پالایشگاه زیرساخت ‌های لازم را برای تولید سوخت كم سولفور ایجاد نكردند و تنها پالایشگاهی كه این زیرساخت را داشت پالایشگاه شازند اراك بود.
محبی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینكه تولید و توزیع ۱۰ میلیون تن سوخت كم سولفور در بنادر جنوب می ‌تواند اقتصاد بزرگ دریا محور را شكل دهد، گفت: ما اگر برای سولفورزدایی سوخت ۵۰ دلار هزینه كنیم اختلاف هر تن سوخت ۲۰۰ دلار خواهد بود كه این عدد معادل ۲ میلیارد دلار در سال می‌باشد.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: