تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۳۵۷
تعداد بازدید: ۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای دریاپایه در دنیا به شمار می‌رود، گفت: با رهنمودهای مقام معظم رهبری، توجه ویژه دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام به اهمیت دریا، شاهد ایجاد تحول و چرخش سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد دریا هستیم.
به گزارش مارین نیوز، علی اکبر صفایی در چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی  (ICOPMAS 2022) با اشاره به اینکه همایش مذکور، چندین سال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، اظهار داشت: در سال جاری خوشبختانه با تلاش همکاران سازمان بنادر و دریانوردی، دانشگاه های کشور و حمایت وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و شاهد حضور چشمگیر شرکت کنندگان از سراسر دنیا هستیم.


اهمیت چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌هاي دریایی
وی افزود: این امر نشان دهنده نقش و اهمیت چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در ارتقاء و تبادل دانش بین دانشمندان دنیا است و امیدواریم شرایط علمی در این حوزه با وضعیت مطلوب تری مواجه شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ایران با مرزها و سواحل طولانی در حوزه دریا یکی از کشورهای دریاپایه به شمار می‌رود، عنوان کرد: وجود بیش از 234 بندر در سواحل کشور، وجود 846 سازه دریایی، ظرفیت بندری 400 میلیون تنی و دارا بودن ناوگان بزرگ در تراز بین المللی از بعد تناژ،  حاکی از دریاپایه بودن ایران در بین کشورهای دنیا است.
توجه مسئولان نظام به اقتصاد دریا
صفایی ادامه داد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریا، باعث شده است مسئولان نظام به ویژه دولت محترم و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تدوین سیاست های کلان اقتصاد دریا که تحول و چرخش بزرگ در سیاست های کلان کشور خواهد بود که می تواند بستر مناسب ایجاد کند و سهم GDP دریا را با افزایش چشمگیری مواجه کند و این سیاستگذاری جدید نه تنها افق جدیدی برای کشور بلکه برای کشورهای همسایه و منطقه ایجاد می کند.
تشریح راهبردهای ذیل سیاست‌های اقتصاد دریایی کشور
وی در مورد موضوعات مربوط به حوزه دریایی کشور نیز، عنوان کرد: راهبردهای دیگری ذیل سیاست های اقتصاد دریا در رابطه با توانمندی بخش های فعال دریایی و تسهیل فضای کسب و کار برای تمامی فعالان حوزه دریا اعم از مهندسان و مشاوران فراهم شده است که در دستورکار وزارت راه قرار دارد تا تمامی فعالیت‌های حوزه دریا، تسهیل شود. 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به راهبردهای وزارت راه درباره فعالیت های دریایی چه در ظرفیت دولت صاحب پرچم، ظرفیت دولت صاحب ساحل و نیز ظرفیت دولت صاحب بندر، خاطرنشان کرد: با وجود بیش از 50 کنوانسیون و مقرره بین المللی و قانون تاسیس سازمان بنادر و دریانوردی، همواره در تلاش هستیم تا شاهد ارتقای ایمنی، حفظ محیط زیست دریایی و امنیت دریانوردی در حوزه آب های کشور باشیم.
حضور قدرتمند نیروی دریایی سپاه و ارتش در حوزه دریا
صفایی افزود: حضور قدرتمند نیروی دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها امنیت خلیج فارس بلکه آب های آزاد و مقابله با دزدی دریایی را به همراه داشته است.
وی همچنین در پایان ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره مهندس رستم قاسمی؛ وزیر فقید راه و شهرسازی، ماندانا منصوریان؛ نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی به عنوانی فردی تاثیرگذار در حوزه قوانین بین المللی و نیز 2 نفر از اساتید گرانقدر که طی سال های قبل از فعالان همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی بودند و دیگر امروز در بین ما نیستند، گفت: همچنین از تمامی فعالان این همایش و مدیران اسبق سازمان بنادر و دریانوردی از جمله آقایان طاهری، صدر و راستاد که طی سالیان گذشته زحمات زیادی کشیدند، تشکر می کنیم./






برچسب ها: ICOPMAS ، دریامحور
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: