تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۸۳۷۵
تعداد بازدید: ۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یک کشور در صورتی می‌تواند قدرت بزرگ دریایی باشد که از ساحل طولانی و مناسب، صنایع توانمند داخلی و فناوری روز برای داشتن ناوگانی بومی و مردمی دارای فرهنگ دریایی و علاقه‌مند به توسعه فعالیت در دریا و نیز رزمندگان و فرماندهان دلاور برخوردار باشد.
به گزارش مارین نیوز، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آئین استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزامی به دور دنیا که صبح امروز (یکشنبه) در منطقه یکم دریایی برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام (ره) و شهدا به‌ ویژه شهدای نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: نیروی دریایی کار بزرگی انجام داد و موجب سربلندی مردم و کشورمان شد.


سردار باقری با بیان اینکه ما هیچ چیز کم نداریم، افزود: یک کشور در صورتی می‌تواند قدرت بزرگ دریایی باشد که از ساحل طولانی و مناسب، صنایع توانمند داخلی و فناوری روز برای داشتن ناوگانی بومی و مردمی دارای فرهنگ دریایی و علاقه‌مند به توسعه فعالیت در دریا و نیز رزمندگان و فرماندهان دلاوری که دل به خدا بسپارند و در دریا‌ها بدون خوف و واهمه از قدرت‌های بزرگ به دریانوردی و توسعه و اقتدار کشور بپردازند، برخوردار باشد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: یکایک این‌ها را خدا به این ملت عنایت کرده است؛ اگر حاکمیت، رهبران و مسئولان ما به این موضوع عنایت بیش از پیش داشته باشند، مسیر اقتدار کشور از طریق توسعه قدرت دریایی و توسعه سواحل بی‌نظیر خدادادی کشورمان بیش از گذشته فراهم خواهد شد.
وی گفت: اقدام بی‌سابقه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام این مأموریت سخت و سنگین، موضوعی تاریخی و استثنائی و مبدأ یک تاریخ جدید برای نیرو‌های مسلح و نیروی دریایی ارتش ایران شد که این اتفاق، اتفاق کوچکی نیست.
سرلشکر باقری اضافه کرد: در رفت و آمد‌ها و مذاکرات مشاهده می‌کنیم حتی کشور‌هایی که با دارا بودن ثروت و انواع تسلیحات و تجهیزات به‌طور بالقوه از توانایی انجام چنین مأموریتی برخوردارند، هیچ‌گاه چنین جرأت و جسارتی انجام این مأموریت را ندارند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این جمهوری اسلامی ایران، ارتش قهرمان و نیروی دریایی دلاور ما است که در اوج تحریم و در اوج فشار‌های سیاسی، تبلیغی، رسانه‌ای، اقتصادی و نظامی، دست بر زانوی خود می‌گذارد و با شناور ناوشکن تمام‌ایرانی «دنا» و به همراه ناوبندر «مکران» که با ابتکار راهبردی به چنین مأموریتی مأمور شد، چنین مسیر خطرناکی را طی می‌کند.
وی اظهار داشت: آمار‌هایی که در گزارش‌ها ارائه کرده‌اند، استثنایی و بی‌نظیر است؛ اینکه یک نیروی دریایی تحت تحریم بتواند چنین مأموریتی را انجام دهد، کشور‌هایی که در ابتدا خوف و واهمه داشتند از اینکه این ناوگروه در سواحل آن‌ها پهلو بگیرد، با دیدن این توانمندی و اقتدار آغوش گشودند و این عزیزان را پذیرفتند.
سردار باقری خاطرنشان کرد: اقدام ناوگان ایرانی بسیار بزرگ‌تر از آنچه که در ظاهر و مادیات این مأموریت می‌بینیم است؛ زیرا با عبور از امواج سهمگین، اقیانوس‌ها و قاره‌ها را پیموده و در هشت ماه کره زمین را دور زده است؛ این ناشی از اراده، ایمان، شجاعت، ایثار و وطن‌پرستی شما جوانان عزیز است که همت کردید وچنین کار بزرگی را انجام دادید.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: شما جوانان مایه افتخار ما هستید که چنین کار بزرگی را انجام می‌دهید و می‌توانید مسئولیت بسیار بزرگ‌تری را برای ایران، ملت و این کشور سربلند بر عهده بگیرید.
وی گفت: خدا را بر این نعمت بزرگ شکر می‌گزاریم و در کنار شما رزمندگان و دلاورمردان، خدا را شاکر وجود خانواده‌های عزیزتان هستیم که این فراغ هشت ماهه را با سربلندی تحمل کردند، پشتوانه معنوی برای اجرای مأموریت شما بوده و دعاگوی شما بودند، سختی‌ها و مشکلات زندگی را همسران عزیز شما تحمل کردند؛ فرزندان برومند شما نیز همه سختی‌ها را تحمل کردند و دعاگوی شما بودند و شما توانستید با این پشتیبانی آن‌ها، این مأموریت بزرگ را به انجام برسانید.
سرلشکر باقری بیان کرد: این اتفاق، سرآغاز یک تاریخ جدید برای تبلور و رشد قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران است که با این مأموریت آغاز و با قدرت پی‌گیری خواهد شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: حوادث گوناگون نشان داده است که برای سربلندی میهن راهی جز طی مسیر قدرت و افتخار نداریم و این قدرت مشروع از طرف ملت به یکایک رزمندگان داده شده است.
وی خطاب به کارکنان ناوگروه ۸۶ گفت: خدا را بر همه نعمات شکرگزاریم و ان شاءالله که شما عزیزان با این روحیه و معنویت و ایثار و در کنار آن با شجاعت و توانمندی و دانش و مهارت از سربازان مولا و آقای‌مان حضرت ولی عصر (عج) محسوب شوید.
سردار باقری ادامه داد: شما از سربازان مولایمان فرمانده معظم کل قوا هستید و من گزارش این مراسم زیبا و پرمعنا را به محضر آن بزرگوار تقدیم خواهم کرد که پیام دلنشین و برادرانه و پدرانه آن عزیز برای شما پیامی استثنایی است و نشان از علاقه و توجه معظم‌له به یکایک شما عزیزان و نیروی دریایی قهرمان‌مان دارد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: لازم می‌دانم از تلاش‌ها و زحمات فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده محترم و توانمند نیروی دریایی ارتش و یکایک عزیزان و مسئولان این نیرو، فرمانده ناوگروه اعزامی، فرمانده ناوبندر مکران، فرمانده ناوشکن دنا و یکایک همرزمان و عزیزانم در این ناوگروه کمال قدردانی را داشته باشم و ان شاءالله شاهد توفیق‌ها و موفقیت‌های مکرر و بزرگ‌تر شما عزیزان خواهیم بود.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: