تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۸۶۸۷
تعداد بازدید: ۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از آغاز فعالیت‌های اکتشافی ایران در دریای عمان خبر داد و گفت: بر اساس نتایج لرزه‌نگاری‌های دو بعدی، منابع هیدرات گازی قابل توجه در آب‌های حاکمیتی ایران در دریای عمان شناسایی شده است.

به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شركت ملی نفت، سیدمحمود محدث از اجرای عملیات لرزه‌نگاری دو بعدی در دریای عمان به وسعت 17 هزار و 335 کیلومتر خبر داد.

وی گفت: بر اساس مطالعات و ارزیابی‌ها، وجود هیدرات‌های گازی در آب‌های حاکمیتی ایران در این دریا مشخص شده است.

محدث افزود: برای ارزیابی بهتر منابع هیدرات‌های گاز، یک پروژه مطالعاتی برای شناساسی بهتر آنها در عمق دریای عمان انجام و گزارش آن به مسؤولان ارسال شده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در ادامه اعلام كرد: به منظور مطالعات دقیق‌تر و امکان اجرای عملیات شناسایی منابع یاد شده در دریای عمان، یک طرح تحقیقاتی در قالب طرح‌های اکتشاف و فن‌آوری به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: طبق قراردادی که به‌زودی مصوب می‌شود؛ پژوهشگاه صنعت نفت پروژه ارزیابی ظرفیت‌های هیدرات‌های گازی در دریای عمان را در مدت 30 ماه با نظارت مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران انجام خواهد داد.

پیش از این محمود زیرکچیان‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی نفت فلات قاره ایران، با بیان اینکه «در دریای خزر و دریای عمان هم قابلیت تشکیل هیدرات‌های گازی وجود دارد»، گفته بود: امیدواریم به‌زودی مطالعات برای دستیابی به فناوری تولید هیدرات‌های گازی در کشورمان آغاز شود و به نتایج کاربردی برسد تا در این فناوری مؤثر با کشورهای پیشرو همگام شویم و در صورت وجود هیدرات ‌ای گازی در دریای عمان و خزر از آن استفاده شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: