به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، این كشتی یخشكن كه بزرگترین شناور در نوع خود محسوب میشود؛ قرار است برای حمل سنگ آهن به كار گرفته شود.
این كشتی در آبهای پوشیده از یخ به ضخامت یك و هفت دهم متر با سرعت 6 نات دریایی قادر به تردد خواهد بود.
بزرگترین كشتی یخشكن جهان 310 متر طول و 51 متر عرض خواهد داشت.
یك كشتی یخشكن، شناوری با كاربرد ویژه برای كشتیرانی در آبهای پوشیده از یخ بدون استفاده از تجهیزات یخشكن است.
شناور مورد نظر هیوندایی میتواند تنها با 5 درصد افزایش مصرف سوخت، با سرعتی دوبرابر حركت كند.
این كشتی دارای سیستم رانش دوگانه و مجهز به پروانههای مدل حلقهای برای افزایش قوه تحرك، بدنه تقویتشده و سازه ویژهای برای تسهیل در پاك كردن یخهای مسیر است.
تقاضا برای كشتیهای تجاری یخشكن در بازار حملونقل دریایی همزمان با افزایش اكتشاف منابع طبیعی نفت، گاز و سنگ آهن در قطب رو به افزایش گذاشته است.
استفاده از مسیر قطب، مسافت بین آسیا و اروپا را تا 40 درصد كوتاهتر از مسیرهای قبلی خواهد كرد.
صنایع سنگین هیوندایی همچنین در حال توسعه فناوریهای جوشكاری خود برای ساخت كشتیهای تانكر حمل LNG و LNG FPSO در قطب را ازژوئن سال 2010 در دست اجرا دارد.
این پروژه، بخشی از استراتژی بلندمدت هیوندایی برای پاسخ به تقاضای رو به افزایش جهانی برای كشتیهای حمل LNG و LNG FPSO قابل استفاده در مناطق قطبی است؛ همزمان با تحولاتی كه سودمندی بهرهبرداری از منابع گاز طبیعی در این منطقه را افزایش میدهد.