به گزارش مارین نیوز از بندرعباس، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم به آباندازی این کشتی با اشاره پیشرفتهایی که در سالهای اخیر در صنایع دریایی و کشتیسازی کشور صورت گرفته است، گفت: ۸۲ درصد از عملیات ساخت سومین کشتی اقیانوسپیمای ایران در خشکی صورت گرفته است که در مقایسه با اعداد ۶۰ و ۷۰ درصدی کشتیهای اول و دوم میتوان گفت، مجتمع ایزوایکو در بهرهگیری از فناوری تجهیزات و تخصص نیروهای خود رشد قابل توجهی داشته است.
سیدمجید هدایت با بیان اینکه «باید به امکاناتی که در صنایع دریایی و کشتیسازی کشور به وجود آمده، توجه بیشتری صورت گیرد»، گفت: مهمترین حمایت، سفارش ساخت شناورها به بخش دریایی و کشتیسازی داخلی است. در سال ۸۹ بزرگترین سفارش دریایی به مبلغ ۶۰۰میلیارد دلار در حوزه پلتفرم سازههای دریایی را به ایزوایکو واگذار کردیم و این شرکت تا به امروز آزمون ساخت خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
بنابراین گزارش، سومین کشتی اقیانوسپیمای ساخت ایران ۱۸۷ متر طول و ۳۰ متر عرض دارد و ارتفاع آن تا عرشه اصلی ۱۶/۵ متر است. این کشتی ظرفیت حمل 2200کانتینر را با سرعت ۲۱ گره دریایی دارد.
سومین شناور کانتینربر ساخت ایران 9500 تن وزن دارد و قدرت موتور اصلی آن 17000 کیلووات است.