مهندس امین پناهی دراینباره به خبرنگار مارین نیوز گفت: علیرغم حساسیتها و نگرانیهایی كه درباره نصب این جكت سنگین از سوی كارفرمای پروژه، شركت نفت فلات قاره ایران، وجود داشت؛ این عملیات بدون مشكل و توسط شناور لولهگذار و نصاب C-Master انجام گرفت.
وی درباره حساسیتهای نصب این سازه دریایی توضیح داد: عملیات نصب جكت به شكل Lounching و پس از حمل عمودی به محل، نصب آن انجام گرفت؛ كه اجرای این عملیات به علت عمق كم آب و پهن بودن ابعاد جكت، نگرانیهایی را درباره بروز سانحه بوجود آورده بود.
مدیرعامل تسدید با اشاره به اینکه «ابعاد این پایه سکو 43 ×42 و ارتفاع 70 متر بوده و وزن آن 3100 تن است»، گفت: این پایه سكو که با شمعهای تثبیتکننده وزن آن حدود 4500 تن خواهد شد و قرار است حدود 9000 تن سازه دریایی روی آن نصب شود.
به گفته وی، در حال حاضر لولهگذاری بخش بیرونی میدان نفتی رشادت باقی مانده و قرار است عرشه مربوط به این جكت نیز كه توسط شركت صدرا در حال ساخت است؛ سال آینده نصب شود.
وی افزود: پس از نصب و راهاندازی عرشه این جكت روزانه حدود 75 هزار بشکه نفت به تولید نفت کشور افزوده خواهد شد.
مدیرعامل تسدید همچنین از پایان سه عملیات لولهگذاری این شركت در میدان سلمان، سلمان-ایلام و Infiled میدان نفتی ابوذر طی یك ماه گذشته خبر داد و گفت: اواخر هفته گذشته نیز، عملیات Roll-UP (عمودسازی) دومین جكت فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی نیز كه توسط شركت تسدید در یارد قائم شركت تأسیسات دریایی خرمشهر در دست ساخت است، انجام گرفت.
به گفته وی، عملیات Roll-UP اولین جكت فاز 19 نیز، حدود سه ماه قبل انجام شده بود.
پناهی وزن هر یك از این جكتها را حدود 1500 تن اعلام كرد.
مدیرعامل تسدید همچنین با اشاره به ساخت دو جكت میدان نفتی فروزان توسط این شركت، پیشبینی كرد این جكتها كه بیش از 2000 تن وزن دارند؛ طی سه ماهه آینده آماده حمل شوند.