مهندس امین پناهی دراینباره به خبرنگار مارین نیوز گفت: علیرغم حساسیتها و نگرانیهایی كه درباره نصب این جكت سنگین از سوی كارفرمای پروژه، شركت نفت فلات قاره ایران، وجود داشت؛ این عملیات بدون مشكل و توسط شناورsadaf3000 متعلق به شرکت صدف و شناور ,MATAF DLB متعلق به شرکتهای تسدید و المطاف انجام گرفت.
وی درباره حساسیتهای نصب این سازه دریایی توضیح داد: عملیات نصب جكت به شكل Lounching و پس از حمل عمودی به محل، نصب آن انجام گرفت؛ كه اجرای این عملیات به علت عمق كم آب و پهن بودن ابعاد جكت، نگرانیهایی را درباره بروز سانحه بوجود آورده بود.
مدیرعامل تسدید با اشاره به اینکه «ابعاد این پایه سکو 43 ×42 و ارتفاع 70 متر بوده و وزن آن 3100 تن است»، گفت: این پایه سكو که با شمعهای تثبیتکننده وزن آن حدود 4500 تن خواهد شد و قرار است حدود 9000 تن سازه دریایی روی آن نصب شود.
به گفته وی، در حال حاضر لولهگذاری بخش بیرونی میدان نفتی رشادت باقی مانده و قرار است عرشه مربوط به این جكت نیز كه توسط شركت صدرا در حال ساخت است؛ سال آینده نصب شود.
وی افزود: پس از نصب و راهاندازی عرشه این جكت روزانه حدود 75 هزار بشکه نفت به تولید نفت کشور افزوده خواهد شد.
مدیرعامل تسدید همچنین از پایان سه عملیات لولهگذاری این شركت در میدان سلمان، سلمان-ایلام و Infiled میدان نفتی ابوذر طی یك ماه گذشته خبر داد و گفت: اواخر هفته گذشته نیز، عملیات Roll-UP (عمودسازی) اولین جكت فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی نیز كه توسط شركت تسدید در یارد وليعصر (عج) شركت تسديد در دست ساخت است، انجام گرفت.
پناهی وزن هر یك از سه جكت فاز 19 را حدود 1500 تن اعلام كرد و گفت: اميدواريم اين سه جكت تا پايان سال، آماده حمل شوند.
مدیرعامل تسدید همچنین با اشاره به ساخت دو جكت میدان نفتی فروزان توسط این شركت، پیشبینی كرد این جكتها كه بیش از 2000 تن وزن دارند؛ طی سه ماهه آینده آماده حمل شوند.