به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، میانگین ظرفیت حمل هفتگی بار در این مسیر كه پیش از این و در ماه جولای، 13500 TEU كانتینر بود؛ اینك به 9700 TEU كانتینر رسیده و روند موجود، از ادامه كاهش تقاضا و افت بیشتر نرخهای حملونقل دریایی حكایت دارد.
در چارچوب سیاست جدید MSC، یك كشتی 4812 TEU كانتینری به سفارش سوئیس در این مسیر به كار گرفته خواهد شد كه كوچكترین كشتی این شركت در مسیر آسیا-اروپا خواهد بود.
همچنین، خط آسیا به شمال اروپا ظرفیت كشتیهای خود را از 13000 تا 14000 TEU كانتینر به 8000 تا 9000 TEU كاهش خواهد داد.
این در حالی است كه طبق قرادادهای قبلی، MSC طی 12 ماه آینده، 20 كشتی جدید را با ظرفیت 10 هزار TEU كانتینر تحویل خواهد گرفت كه در نتیجه آن ممكن است بار دیگر كشتیهای 13000 تا 14000 TEU كانتینری در فصل پرتردد به مسیر طولانی آسیا-اروپا بازگردند.