به گزارش مارین نیوز، مهندس حسنرضا صفری با ابراز خرسندی از نوآوری و ابتکار عمل شرکت انمیکو در ساخت شناورهای فایبرگلاس و کامپوزیتی گفت: روشهای جدید و مدرن ساخت شناورها مطابق با استانداردهای روز دنیا، از دغدغههای صنایع دریایی بوده و میبایست روشهای سنتی با شیوههای ساخت روز دنیا جایگزین شود تا با کاهش زمان و هزینههای ساخت، پتانسیل بیشتری در جهت افزایش ایمنی و ارتقاء کیفیت شناورهای فایبر گلاس کامپوزیتی ایجاد شود.
وی افزود: شرکت صنایع دریایی نوح جنوب با ساخت اولین فروند از این شناورها، گامی مهم در این خصوص برداشته است.
مهندس زند، مدیرعامل شرکت صنایع دریایی نوح جنوب، با اشاره به اینکه «بومیسازی روشهای مدرن ساخت شناورها از دغدغههای اصلی این شرکت است»، گفت: باتوجه به وجود تکنولوژیهای مدرن ساخت شناورها در دنیا روشهای قدیمی و سنتی، چه ازلحاظ هزینه و زمان تولید و چه از لحاظ کیفیت و استاندارد، جوابگوی نیازهای جامعه دریایی نیست.
وی اضافه کرد: در روش ساخت شناورهای فایبرگلاس به صورت one off (یک مرحله کمتر)، بر خلاف روشهای سنتی و متدوال ساخت در ایران، شناور بدون نیاز با قالب و به صورت مستقیم ساخته میشود که با توجه به حذف مرحله ساخت قالب از پروسه ساخت این روش، صرفهجویی قابل توجهی در زمان و هزینه تمامشده پروژه داشته است.
این کشتیساز تصریح کرد: در این راستا ساخت را براساس ابعاد و اندازه شناور حداقل 2 الی 8 ماه کاهش داده و کلیه هزینههای مرتبط با طراحی و ساخت قالب نیز حذف میشود.
وی با اشاره به ساخت اولین تریماران گردشگری فایبرگلاس به روش one off در ایران گفت: این شرکت با هدف بومیسازی روشهای ساخت جدید، با بهرهگیری از طراحان و مشاوران خارجی، سعی بر آن داشته تا دانش داخلی را چه در خصوص طراحی و چه در زمینههای ساخت ارتقاء دهد.