عبدالکریم رزازان در گفتوگو با خبرنگار مارین نیوز با اشاره به شکلگیری این مجموعه کشتیسازی با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر، تنها مجموعهای که شناورهای مسافری مورد نیاز در آبهای کشور را تحویل داده، همین شرکت است.
وی با بیان اینکه «به دلیل بروز مشکلات مالی ساخت 9 فروند شناور مسافربری در شرکت مدکندالو ناتمام مانده است»، علت این امر را عدم اعطای ارز دولتی به سازندگان کشتی دانست و تأکید کرد: ساخت کشتی در داخل با دلار 1900 تومانی توجیه اقتصادی ندارد.
رزازان با انتقاد از بیتوجهی بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق تعاون به بخش کشتیسازی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در جهت حمایت از صنایع داخلی نسبت به سرمایهگذاری و پرداخت یارانه به متقاضیان ساخت شناور در داخل اقدام کرده؛ اما موضوعی چون نوسانات نرخ ارز در کنترل و حیطه مسؤولیت این سازمان نیست.
مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این سازمان علیرغم آنکه مسؤولیتی در بخش صنعت ندارد، به حمایت از صنایع داخلی پرداخته و چوب آن را هم خورده؛ بطوری که رسانهها و محافل دریایی به جای وزارت صنعت، صندوق تعاون و دیگر مراجع مربوطه توقع رفع مشکل شناورسازان را از ما دارند.
وی با بیان اینکه «انتظار میرفت با راهاندازی صندوق حمایت از صنایع دریایی منابع مالی لازم برای پروژههای ساخت شناور در داخل تأمین شود»، تصریح کرد: تاکنون، خبری مبنی بر پرداخت منابع به حتی یک پروژه توسط این صندوق منتشر نشده و اصلا مشخص نیست آیا در این صندوق، منبعی وجود دارد یا نه؟
رزازان در ادامه با اشاره به درخواستهایی که برای ساخت شناورهای مسافربری در داخل مطرح میشود، گفت: ما مشکلی برای حمایت از سازندگان داخلی نداریم؛ اما قبل از آن، باید مسایلی چون پرداخت ارز دولتی حل شود تا شناورهای دیگر همچون 9 شناور در دست ساخت شرکت مدکندالو، ناتمام نمانند.