به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، این ایده ممکن است ساده به نظر برسد؛ امّا با استفاده از این تکنیک بلوکهای کشتی در اندازههایی بزرگتر از یک آپارتمان ساخته و کنار هم گذاشته میشوند که البته این کار، نیازمند سطح بالایی از دقت، تکنولوژ ی و توان فنّی و اجرایی است.
استفاده از جرثقیلهای Super-size لازمه دیگر اجرای این ایده است.
در همین چارچوب، کشتیسازی سامسونگ ماه گذشته موفق شد یک بلوک 9283 تنی را جابهجا کند؛ این، سنگینترین بلوکی است که تاکنون در صنایع کشتیسازی جهان ساخته شده است.
نکته وقتی جالب توجهتر میشود که به یاد آوریم برج ایفل 8500 تن وزن دارد.
سامسونگ تکنیک Megablock را صرفا در بخش کشتیسازی به کار نمیگیرد؛ بلکه از این شیوه برای ساخت بخش بزرگتری از سازههای فراساحلی در خشکی و انتقال دیرتر آنها به دریا استفاده میکند و سپس به وسیله اسکلههای شناور، نسبت به آباندازی سریعتر آنها اقدام میکند.
شکی نیست که سامسونگ با استفاده از این تکنیک جدید، به مجموعه پیشرو در صنعت کشتیسازی جهان – بویژه در بخش ساخت شناورهای با فناوری و قیمت بالا- تبدیل خواهد شد.
سامسونگ در حال حاضر مدعی جایگاه اول دنیا در ساخت کشتیهای حفاری، کشتیهای بسیار بزرگ کانتینربر، شناورهای حمل LNG و شناورهای FPSO محسوب میشود و تلاش دارد جایگاه رهبری خود در فعالیتهای فراساحلی از جمله ساخت سکوهای دریایی و شناورهای FPSO و حمل LNG را تثبیت کند.