تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۴۰۰۱
تعداد بازدید: ۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

انتشار گزارش لویدز درباره استفاده از سوخت LNG در کشتی‏ها

پس از 12 ماه تحقیق و آنالیز، لویدز رجیستر مطالعات خود را درباره تقاضای سوخت LNG برای کشتیرانی در آب‏های عمیق را به پایان رساند.

به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، خارج از فراز و فرودهای بازار، مطالعات نشان می‏دهد که ایجاد زیرساخت‏های به‏کارگیری سوخت LNG می‏تواند از سوی بسیاری از مصرف‏کنندگان در سطح جهانی مورد حمایت قرار گیرد؛ اما این موضوع بسیار تحت تأثیر قیمت LNG در مقایسه با سوخت‏های جایگزین خواهد بود.

جزئیات این بخش از گزارش اکتبر آینده در زمان کنفرانس فن‏آوری‏های گاز در لندن منتشر خواهد شد.

هکتور سول، مسؤول توسعه بازرگانی دریایی لویدز رجیستر، معتقد است: موانع بکارگیری سوخت LNG در حمل‏ونقل دریایی فاکتورهایی اجرایی و تجاری - و نه فنی- است.

وی درعین‏حال گفت: مطمئنا  استفاده از سوخت LNG در سطح جهانی امکان‏پذیر است؛ اما در این زمینه، به سرمایه‏گذاری و ریسک‏پذیری قابل‏توجهی نیاز است تا بتوان هزینه‏های عملیاتی خارج کردن کامل سیستم‏های کنونی سوخت فسیلی را پوشش داد.

لطیفات آیلا، تحلیلگر مطالعات بازار لویدز رجیستر، هم یک مدل دینامیک از تقاضا را ایجاد کرده تا به وسیله آن مطالعات خود را درباره آزمون‏های دشوار و معتبر با فرضیه‏های کلیدی درباره مالکان کشتی، بنادر و کارخانجات ساخت موتور انجام دهد.

وی گفت: ما از مدلی مبتنی بر ذخایر LNG، نرخ‏های حمل، انواع مدل‏های مصرف سوخت در کشتی‏ها، موقعیت بنادر و تقاضای سوخت برای ارزیابی مالکان کشتی و بنادر استفاده کردیم و بر مبنای آن، سه سناریوی تقاضا و روند قیمت‏ها را تعریف کردیم.

طبق برآورد این طرح مطالعاتی، در سال 2025 انتظار می‏رود 653 کشتی از سوخت LNG استفاده کنند که در این صورت سالانه 24 میلیون تن LNG را مصرف خواهند کرد. این کشتی‏ها اغلب از نوع کانتینربر، کروز و نفتکش خواهند بود.

ارسال نظر