به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، خارج از فراز و فرودهای بازار، مطالعات نشان میدهد که ایجاد زیرساختهای بهکارگیری سوخت LNG میتواند از سوی بسیاری از مصرفکنندگان در سطح جهانی مورد حمایت قرار گیرد؛ اما این موضوع بسیار تحت تأثیر قیمت LNG در مقایسه با سوختهای جایگزین خواهد بود.
جزئیات این بخش از گزارش اکتبر آینده در زمان کنفرانس فنآوریهای گاز در لندن منتشر خواهد شد.
هکتور سول، مسؤول توسعه بازرگانی دریایی لویدز رجیستر، معتقد است: موانع بکارگیری سوخت LNG در حملونقل دریایی فاکتورهایی اجرایی و تجاری - و نه فنی- است.
وی درعینحال گفت: مطمئنا استفاده از سوخت LNG در سطح جهانی امکانپذیر است؛ اما در این زمینه، به سرمایهگذاری و ریسکپذیری قابلتوجهی نیاز است تا بتوان هزینههای عملیاتی خارج کردن کامل سیستمهای کنونی سوخت فسیلی را پوشش داد.
لطیفات آیلا، تحلیلگر مطالعات بازار لویدز رجیستر، هم یک مدل دینامیک از تقاضا را ایجاد کرده تا به وسیله آن مطالعات خود را درباره آزمونهای دشوار و معتبر با فرضیههای کلیدی درباره مالکان کشتی، بنادر و کارخانجات ساخت موتور انجام دهد.
وی گفت: ما از مدلی مبتنی بر ذخایر LNG، نرخهای حمل، انواع مدلهای مصرف سوخت در کشتیها، موقعیت بنادر و تقاضای سوخت برای ارزیابی مالکان کشتی و بنادر استفاده کردیم و بر مبنای آن، سه سناریوی تقاضا و روند قیمتها را تعریف کردیم.
طبق برآورد این طرح مطالعاتی، در سال 2025 انتظار میرود 653 کشتی از سوخت LNG استفاده کنند که در این صورت سالانه 24 میلیون تن LNG را مصرف خواهند کرد. این کشتیها اغلب از نوع کانتینربر، کروز و نفتکش خواهند بود.