به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، G.K.Vasann گفت: هدف از اجرای این سیاست، توانمند کردن هندوستان برای رقابت شانه به شانه با کشورهای پیشرو صنعت کشتیسازی چه در بازارهای داخلی و چه در سطح بینالمللی است.
به گفته وی، تمرکز سیاست جدید در جهت تقویت ظرفیتهای تعمیراتی، تحقیق و توسعه همراه با ساخت کشتیهای تجاری خواهد بود.
در حال حاضر، هندوستان دارای 21 مجتمع کشتیسازی شامل 13 کارخانه دولتی و 8 واحد خصوصی است که در صورت توسعه دانش و مساعد بودن دیگر شرایط، پتانسیل بالایی برای ارتقا در بازار جهانی کشتیسازی را دارد.