به گزارش بخش خارجی مارین نیوز به نقل از گزارش هفتگی Fearnleys، توجه بیشتر کشتیسازان ژاپنی به راهکارهای مبتنی بر «کشتیرانی سبز» باعث شده تا آنها مزیتهای رقابتی بیشتری را برای دریافت سفارشهای ساخت داشته باشند.
بنابراین گزارش، سفارشهای جدید ساخت در حالی روانه یاردهای ژاپنی شده که اولین سری این سفارشها در سال 2015 تحویل مشتریان خواهد شد و زمان تحویل سایر سفارشها در سالهای 2016 و 2017 خواهد بود.
Berge Bulk، یکی از بزرگترین ناوگانهای حمل فله جهان، تصمیمنامهای را با صنایع سنگین و کشتیسازی Bohai برای ساخت دو فروند کشتی فلهبر به ظرفیت 250 هزار Dwt به امضاء رسانده که طی سالهای 2014 تا 2015 تحویل خواهند شد. در صورت توافق، دو فروند دیگر به این قرارداد اضافه میشود.
این شرکت کشتیرانی همچنین سفارشی را برای ساخت 2 فروند کشتی فلهبر 250 هزار Dwt به کشتیسازی Guangzhou Longxue داده که در صورت توافق، امکان افزایش دو فروند دیگر به آن، وجود دارد.
کشتیرانی U-Ming نیز در نظر دارد ناوگان خود را با دو کشتی فلهبر 83 هزار Dwt که در کشتیسازی Oshima ژاپن ساخته خواهد شد، توسعه دهد.
به علاوه، کشتیرانی Peter Dohle آلمان نیز سه فروند کشتی 38 هزار Dwt به کشتیسازی Jiangsu Hantong سفارش داده؛ در حالیکه کشتیرانی MUR نیز ساخت دو فلهبر با ظرفیت 34 هزار Dwt را به کشتیسازی Namura سپرده و امکان اضافه شدن دو کشتی نیز در قرارداد دیده شده است.