کد خبر: ۱۶۰۶۷
تعداد بازدید: ۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

کشتی سبز؛ شانس تازه ژاپنی‏ها

افزایش توجه به پارامترهای زیست‏محیطی در طراحی کشتی‏های فله‏بر و گرایش شرکت‏های کشتیرانی به این امر، باعث بهبود چشم‏انداز عملکرد کشتی‏سازان ژاپن شده است.

به گزارش بخش خارجی مارین نیوز به نقل از گزارش هفتگی Fearnleys، توجه بیشتر کشتی‏سازان ژاپنی به راهکارهای مبتنی بر «کشتیرانی سبز» باعث شده تا آنها مزیت‏های رقابتی بیشتری را برای دریافت سفارش‏های ساخت داشته باشند.

بنابراین گزارش، سفارش‏های جدید ساخت در حالی روانه یاردهای ژاپنی شده که اولین سری این سفارش‏ها در سال 2015 تحویل مشتریان خواهد شد و زمان تحویل سایر سفارش‏ها در سال‏های 2016 و 2017 خواهد بود.

Berge Bulk، یکی از بزرگترین ناوگان‏های حمل فله جهان، تصمیم‏نامه‏ای را با صنایع سنگین و کشتی‏سازی Bohai برای ساخت دو فروند کشتی فله‏بر به ظرفیت 250 هزار Dwt  به امضاء رسانده که طی سال‏های 2014 تا 2015 تحویل خواهند شد. در صورت توافق، دو فروند دیگر به این قرارداد اضافه می‏شود.

این شرکت کشتیرانی همچنین سفارشی را برای ساخت 2 فروند کشتی فله‏بر 250 هزار Dwt به کشتی‏سازی Guangzhou Longxue داده که در صورت توافق، امکان افزایش دو فروند دیگر به آن، وجود دارد.

کشتیرانی U-Ming نیز در نظر دارد ناوگان خود را با دو کشتی فله‏بر 83 هزار Dwt که در کشتی‏سازی Oshima ژاپن ساخته خواهد شد، توسعه دهد.

به علاوه، کشتیرانی Peter Dohle آلمان نیز سه فروند کشتی 38 هزار Dwt به کشتی‏سازی Jiangsu Hantong سفارش داده؛ در حالیکه کشتیرانی MUR نیز ساخت دو فله‏بر با ظرفیت 34 هزار Dwt را به کشتی‏سازی Namura سپرده و امکان اضافه شدن دو کشتی نیز در قرارداد دیده شده است.

ارسال نظر