کد خبر: ۱۶۰۷۰
تعداد بازدید: ۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

ایزوایکو با همکاری چینی‏ها کشتی می‏سازد

همکاری‏های صنعتی و اقتصادی ایران و چین که طی سال‏های گذشته رشد زیادی داشته؛ قرار است در حوزه کشتی‏سازی هم افزایش یابد.

مدیرعامل مجتمع کشتی‏سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) که اخیرا در قالب هیأتی از مدیران ارشد استان هرمزگان به استان گوانگ دونگ چین سفر کرده بود؛ دراین‏باره به خبرنگار مارین نیوز گفت: در این سفر، از برخی پروژه‏های کشتی‏سازی بازدید داشتیم و توافق شد تا در زمینه جمع کردن برخی پروژه‏های موجود در ایزوایکو با ما همکاری کنند و در موارد لازم، مساعدت‏های سیاسی هم صورت گیرد.

حمید رضاییان‏اصل افزود: همکاری در زمینه ساخت شناورهای مسافربری و برخی قطعات مورد نیاز در پروژه‎‏ها از جمله زمینه‏های همکاری است.

وی با اشاره به سفارش ساخت 6 فروند شناور مسافربری 120 نفره از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به ایزوایکو در سال گذشته گفت: با توجه به تأکید این سازمان بر استفاده از شریک خارجی در این پروژه و سابقه همکاری سازمان بنادر با کشتی‏سازی جیانگ لانگ چین (از شرکت‏های کشتی‏سازی ایالت گوانگجو) در این سفر با این شرکت ارتباط برقرار کردیم.

به گفته مدیرعامل ایزوایکو، یک فروند از این شناورهای مسافربری با همکاری مشترک دو طرف در چین ساخته خواهد شد و بقیه به صورت CKD (پکیج آماده) توسط این شرکت چینی وارد یارد ایزوایکو شده و ساخته خواهد شد.

پیش از این، استاندار هرمزگان نیز با اشاره به بازدید خود از بندر ین تین، در شهر شن جن، و کارخانه کشتی‏سازی شهر جوهای اعلام کرده بود: در این سفر بازدیدی از یکی از شرکت‌های بزرگ کشتی‏سازی داشتیم و برای ساخت چند شناور توسط طرف چینی توافق کردیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
دلسوز
|
Russian Federation
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
0
  با سلام در خصوص مطلب بالا مراتب ذيل قابل تأمل است: ١- ايزوايكو كه كشتي هاي اقيانوس بيما مسيا زد و ادعائ تخصص در مزينه ساخت و طراحي و .... دارد جنونه است كه بايست متوسل به خارجيتها براي ساخت قايقهاي به بزركي ٢٥-٣٥ متر بأشد؟؟؟؟؟؟؟ ٢- قايقهاي در جىن ساحته شده و به ايران براي نصب منتقل ميتواند كجاي اين كار را ميتوان كأطراف ريني براي صنعت كشتي سازي ناميد؟؟؟؟؟؟ ٣- واقعا كه ايدرو أصلا كنت لي بروي ايزوايكو ندارند زيرا كه اين كونه أعمال و توافقها بجز نابودى كشاندن صنايع نيست و متأسفانه از طرف نامديراني سر مىزند كه دم از تخصص و دلسوزى بسيار مىزند!!!!!!! اميدوارم كه با درج أىن نكات و توجه اقايان به مطالب ذكر شده كمى بخود أمده و با أفكار عمومى و بخصوص صنعت كران محترم بازى نكرده و همه را بسخره نكىرند.....
ali
|
Russian Federation
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
0
  با سلام دوستان شما بفرمایید که مونتاژ میشود. مثل خودروسازی کرمان که از چین پکیج قطعات وارد میشه و سر هم میشه. واقعا" از اعماق وجودم برای چنین مدیریت و مجموعه ای متاسفم. چون این مجتمع عظیم با اون همه پتانسیل داره تبدیل میشه به کارگاه مونتاژ لنج سازی
خیلی دلسوز
|
Russian Federation
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
0
  باسلام و تشکر از مارین نیوز که در انعکاس اخبار ونظرات حرفه ای عمل می کند.اقای دلسوز شما یا از صنعت کشتی سازی اطلاع ندارید یا دلسوزیتان یابت کشتی سازی نیست .از زمانی که مدیر عامل فعلی در این عرصه حضور پیدا کرده اند تمام پروژه های نیمه تمام که سال ها زمین مانده بود به نتیجه رسید واین افتخاری است که همگان از مسئولین تا مهندسین وکارگران این شرکت میدانند ایزوایکو توانمندیهایش را ثابت کرده واینگونه تحقیر کردن صنایع داخلی آب به آسیاب دشمن ریختن است کار صنعتی کردن اصول خودش را دارد وشرایط زمانی ومکانی در مورد هر پروژه تفاوت دارد انتقال یک تکنولوژی خودش مدیریتی دانا وآگاه می خواهدکه ایزوایکو دارد ومطمئن باشید ساخت هر مصنوع بامصنوع دیگه فرق داره مثلاساخت موبایل با توجه به اندازه کوچکش تکنولوژی خاص خودش را دارد وساخت آن نیاز به انتقال تکنولوژی دارد
دلسوز
|
Russian Federation
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
0
  با سلام ضمن تشكر از اقاي علي با أعلام نظريه زيبا و نكته بينانه اشان، لازم ميدانم تا در جواب دوست خيلي دلسوزمان نكاتي را ذكر نمايم: أولا اين كونه لفاظيها در طرفداري از كارهاي اشتباه و سوء تدبيرها أصلا نه بصلاح صنايع و مديران و نه حتي مواجب بكيراني كه بدون داشتن كوجك ترين تخصصي در موضوع مورد بحث و تنها بواسطه شوق تقرب به رييس و... دست به قلم برده و با شجاعت تمام وارد مقوله أي ميشوند كه بزركترها نيز همواره جانب احتياط را رعايت مينمايند، كاملا از عقل بدور است. بروزه أي ايزوايكو كه در مورد شان نوشته شده نيز هم كان ميدانند كه توسط شخص مديرعامل فعلي فقط تمام شد و أيشان خودشان خوب ميدانند كه أن زمان كه مديران قبلي خون دل شروع و بيشبرد أنها را ميخوردند أيشان در شركت نديم و يا بروزه هاي مربوط به خود بوده اند و دست تقدير! بود كه در أواسط سال ٩٠ سكان ايزوايكو به أيشان سيرده شد. بيلان كارهاي مجتمع از أن زمان بر همكان بوشيده نيست و از إنجايي كه معمول است كه كارهاي ديكر أن بنام مديران جديد رقم ميخوردند أيشان نيز از اين قافله بي بهره نبودند . و ايكاش كه ميتوانستيد ظرفيت نقد بذيري را در خودتان بوجود مي أورد يد تا به كمك نصايح دوستانه ديكر متخصص أني كه سالهاي عمر شان را در اين كونه صنايع و شركتها سبري كرده اند كوش دل سبرده و در راستاي اعتلاي صنعت كشتي سازي أقدام نماييد. جون اين مناسب براي هيج كس نمانده است و أن به كه نام نيكي بود ياد كار .........
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
با سلام . بنده ضمن خسته نباشی به مدیریت عامل مجتمع کشتی سازی باید عرض کنم که ایشان با توجه به زحماتی که در طول مدت زمان حضورشان در این مجتمع متقبل شده اند از ایشان کمال تشکر دارم . تنها ایراد اقای مهندس رضاییان قبول مدیران تحمیلی و نا اشنا به صنعت کشتی سازی بود که ایشان بعنوان معاونین خود در شرکتهای زیر مجموعه این صنعت منصوب کردند اغلب این مدیران تحمیلی بعلت ناکارامدی که داشتند از سمتهای قبلیشان ترد شده اند و بعد بعنوان مدیران تبعیدی سر از کشتی سازی دراوردنده اند که ناگفته نماند برای انها این تبعید شدنها خوش یمن هم بوده است و حقوقهایی غیر از حد تصورشان دریافت می نمایند . بنده در این مجتمع شاهد بوده ام که یکی از مدیران دیپورت شده از اداره کشاورزی در حین بازدید یک گروه از همکاران قبلیش از این صنعت . در حین توضیح دادن روند شناورهای ساخته شده در یارد ندیم گسترش فرق بین یدک کش و بارج رو نمی دانست ان وقت ان کارگری که در ان صنعت جوانی و سلامتی خود را گذاشته باید چندین ماه در برابر زن و فرزند خود بابت بی پولی شرمتده باشد ولی ان بلانسبت مدیر . حقوق میلیونی مفت بگیرد و بابت تبعید شدن به کشتی سازی خوشنود باشد و خداوند را شاکر .
اقای رضاییان ناکار امدی معاونین شما باعث شده است که محبوبیتتان روز به روز کاهش پیدا کند . کارگران شما از حقوق قانونی شان محروم شده اند . بن های کارگری . بن های ماه رمضان و بن های اعیاد . حق تشویقی معدل های کارنامه های فرزندان پرسنل . و .... پرید و به هوا رفت .
اقای مهندس رضاییان . به هوش باشید که حامیان شما در ادامه راه زندگی کاری شما همین کارگران زحمت کش این مجتمع هستند که یکی یکی از شما ناخوشنود و دور می شوند که این موضوع باید برای شما مورد توجه ویژه قرار گیرد . پس به داد ما کارگرانت برس و مدیران ناکارمد دور و برت را از مجتمع کشتی سازی دور کن .

.
ugd
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
0
مدیریت کشتی سازی پول قایق ها را از حقوق کار گران زده و صاحب این قایق ها خود آقایان هستند در حالی که تا کنون 1395/9/15 می باشد شرکت تعاونی قایق داران یک ریال بابت ساخت این شناور ها نداده است نه سازمان بازرسی است نه صاحبی که بگوید پول های یادر ندیم را چرا به اسم شرکت تعاونی کرده اید
ارسال نظر