به گزارش خبرگزاریها، این کارگران عصر دیروز پس از توافق با پیشنهاد افزایش سطح دستمزدهایشان، اعتصاب خود را شکستند.
این پیشنهاد را چهار پیمانکار واسطه از طرف لی کا شینگ، میلیاردر هنگ کنگی، که کنترل این پایانه را برعهده دارد؛ مطرح کردند.
این طولانیترین اعتصابی بود که در سالهای گذشته در هنگ کنگ صورت گرفته؛ منطقهای که سابقا مستعمره انگلیس بود و اکنون به یک ناحیه نیمه مستقل چینی تبدیل شده است.
حدود 450 کارگر بندر هنگ کنگ در 28 مارس اعتصاب کردند و تقاضای اولیه آنها افزایش 23 درصدی دستمزدهایشان بود.
لی چئوک یان، رهبر اتحادیه کارگری و قانونگذار، گفت: این توافقی آبرومندانه بود؛ اما از اینکه این افزایش سطح دستمزد شامل همه کارگران میشود -نه صرفا کارگران اعتصابی- خشنود است.
به گفته وی، این توافق همچنین شامل بهبود شرایط کاری کارگران بندر هنگ کنگ است.
وی درعین حال افزود: اعتراضات تا زمانی که صد فرد اخراج شده در طول اعتصاب مجددا به کار فراخوانده نشوند، ادامه خواهد داشت.
لی چئوک یان گفت: مبارزه هنوز تمام نشده است. باید این افراد مجددا جذب شوند و در داخل این بندرگاه به خدمت گرفته شوند. این چیزی است که ما باید درباره آن در آینده گفت و گو کنیم.
این اعتصاب موجب تأخیر در تردد کشتیها به این پایانه و در نتیجه توقف 80 تا 90 هزار کانتینر در طول اعتصاب دراین بندرگاه شد.
در این مدت، برخی شرکتهای کشتیرانی برای دور زدن هنگ کنگ به شانگهای یا دیگر بنادر آسیایی روی آوردند.