وی افزود: در این جنگ اقتصادی که رخ داد، بخش دریایی کشور در خط مقدم جنگ قرار گرفته بود و همین عامل باعث شد، تا با افزایش محدودیتها، بخش خصوصی فعالیت بیشتری در بخش دریا داشته باشد.
داجمر در خصوص محدودیتهای مالی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: از سال 2008 تاکنون که تحریمها تشدید شده و همچنین با پدیده بحران مالی جهانی و رشد منفی اقتصادی در کشورهای اروپایی و آمریکا، کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز از مسائل بینالمللی متأثر بوده است و در کنار عدم توانایی نقل و انتقال پول، درآمد این شرکت از 2 میلیارد دلار در سال به زیر یک میلیارد دلار در سال رسیده است.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه «بحران مالی جهانی باعث شده است، تا خیلی از شرکتهای بزرگ بینالمللی ورشکست شوند و یا دولتهای آنها وامهای بلند مدت در اختیار آنها قرار دهد»، اظهارداشت: در کشور ما نیز با همکاری دولت اعتباراتی در اختیار این شرکت قرار گرفت تا بتوانیم بخشی از بدهیهای خود را پرداخت کنیم.
وی افزود: در سال 2013، منحنی تحریمها به کف خود رسیده و امید میرود، تا از این پس شاهد رشد و رونق در بخش کشتیرانی شرکت باشیم.
داجمر گفت: 3 فروند کشتی که از قبل به کشور چین سفارش داده شده بود، در حال تحویل است، به طوری که 2 فروند تحویل گرفته شده و یک فروند هم امسال تحویل میگیریم.
وی افزود: با تشدید تحریمها، بیمه P&I که مخصوص کشتیرانی است نیز تحریم شد، لذا با همکاری یکی از بیمههای داخلی، بیمه کشتیرانی ایرانی را با یک میلیارد دلار اعتبار ایجاد کردیم.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: در حال حاضر این شرکت 164 فروند کشتی و با حجم 5.8 میلیون تن در حال فعالیت است.
داجمر افزود: عمده تردد ما به آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین است چرا که به دلیل تحریمها نمیتوانیم با کشورهای اروپایی همکاری داشته باشیم.