علیرضا چشمجهان در گفتوگو با خبرگزاری ایسنا گفت: با قطع تردد 30 خطوط کشتیرانی و عدم همکاری آنها با بندرشهید رجایی، حمل محمولهها و کالاهای این بندر از طریق شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی والفجر صورت میگیرد.
وی با بیان اینکه «قطع همکاری چهار خطوط کشتیرانی باقیمانده زودهنگام بوده است»، افزود: از قبل اعلام شده بود که تمامی خطوط ازابتدای جولای 2013 (دهم تیرماه امسال) همکاری خود را با بندرشهید رجایی قطع میکنند که این امر به منظور افزایش تحریمها علیه کشورمان است.
وی با تأیید اینکه «تمامی 30 خط معتبر کشتیرانی جهان ارتباط خود را با بندرعباس قطع کردهاند»، اظهار کرد: از خطوط معتبر کشتیرانی که با بندر شهید رجایی همکاری داشتند، 26 خط قطع ارتباط کرده بودند که طی روزهای اخیر و قبل از موعد مقرر چهار خط دیگر هم تصمیم به قطع این همکاری گرفتند.
معاون امور کانتینر و لجستیک شرکت تایدواتر عدم تعامل خطوط بینالمللی با بندر شهیدرجایی را جهت ایجاد تحریمهای بیشتر علیه کشور عنوان کرد و افزود: اینکه بگویند علت عدم همکاری آنها اپراتور اول بندر شهید رجایی بوده که به صورت یکجانبه تحریم شده و در فهرست سیاه قرار گرفته صحت ندارد؛ زیرا هر نام دیگری نیز در بندر شهید رجایی وجود داشت، باز هم این اتفاق صورت میگرفت.
وی با بیان اینکه «اینگونه تصمیمات که منجر به قطع روابط شده، ارتباطی با مدیریت مدیران مجموعه بنادر کشور ندارد»، گفت: این تحریمها در پی تحقق خواسته آنان که همان تبادل نفت به ازای غذا و دارو است، صورت گرفته و با این شیوه کار خود را دنبال میکنند.