به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، حدود 1700 کانتینر در قسمت غرق شده عقب کشتی قرار داشتهاند. وجود تعدادی از این کانتینرها که بر روی آب شناور هستند در نزدیکی منطقه تأیید شده است.
تخمین زده میشود حدود 1500 تن متریک سوخت نیز در تانکرهای این قسمت از کشتی وجود داشته است. با این حال و از زمان غرق شدن پاشنه کشتی در بعداز ظهر دیروز به وقت محلی، هنوز گزارش تأییدشدهای از بروز لکه بزرگ نفتی در آبهای منطقه منتشر نشده است.
شرکت کشتیرانی MOL با گزارش این موضوع به مسؤولان هندی، از آنها خواسته قایقهایی را برای مانیتور کردن وضعیت نشت احتمالی نفت و کانتینرهای شناور به محل اعزام کنند.
قسمت جلو کشتی به وسیله دو یدک کش پرقدرت در حال انتقال به ساحل است.
کشتی MOL Comfort با ظرفیت 8000 TEU کانتینر، 17 ژوئن (27 خردادماه) در آبهای شمال دریای عرب و در مجاورت اقیانوس هند از وسط به دو نیم شد. این کشتی متعلق به کشتیرانی Mitsui OSK Lines (MOL) است که بزرگترین کشتیرانی ژاپن و یکی از 10 ناوگان بزرگ حمل کانتینر جهان محسوب میشود.
این کشتیرانی امروز اعلام کرد برای پیشگیری از تکرار این سانحه، عملیات بررسیهای جدید بر روی شش کشتی مشابه (خواهر) MOL Comfort را در دستور کار قرار داده است.