به گزارش مارین نیوز، سیدعیسی هاشمی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات و موانع اجرای طرح راه دسترسی مستقیم به بندر نوشهر در گفتوگو با خبرنگاران افزود: دراین جلسه قرار شد که به مدت 10 روز از سوی مسؤولان نهادهای مربوط برای علامتگذاری و ساخت دیوار نسبت به اجرای این طرح اقدام شود و برای عملیاتی کردن هرچه زودترآن نیز بسترهای لازم را فراهم کنند.
وی ساخت راه دسترسی مستقیم به بندر نوشهر را جزو طرحهای مصوب دور اول سفرهای استانی دولت دانست و اظهارداشت: به مدت سه سال این طرح درجلسات مختلف از جمله کمیسیونهای زیربنایی دولت مطرح و براساس مطالعه و انجام کار کارشناسی از سوی کارشناسان و مشاوران نهادهای مربوط به طول انجامیده است که بدون هیچگونه آسیب جدی از قسمت شرقی باغ گیاه شناسی اجرا شود.
معاون امور عمرانی استاندار مازندران برقراری ارتباط میان بندرخشک واقع در حاشیه کمربندی با بندرنوشهر، شتاب بخشی در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا، رفع معضل ترافیک شهری، ساماندهی تریلرهای حامل بار در بندرخشک، رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال را از جمله اهداف اجرای این طرح معرفی کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران نیز نداشتن راه دسترسی مستقیم را بعنوان یکی از مشکلات و موانع اصلی فراروی استفاده بهینه از ظرفیتهای بندر نوشهر دانست و برای ساخت هرچه زودتر آن از مسؤولان نهادهای مربوط خواستار همکاری بیش از پیش شد.
سیدنبی سیدپور افزود: اجرای این طرح به طول حدود 1800 متر بدون هیچگونه آسیب به گونههای نادر و ارزشمند باغ گیاه شناسی طبق مطالعات صورت گرفته با همکاری مسؤولان ذیربط اجرا خواهد شد.
وی بندر نوشهر را یکی از قدیمیترین و مهمترین بنادر شمال کشور معرفی کرد و گفت: هماکنون سالانه میزان ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر حدود پنج میلیون تن است که با ساخت این راه دسترسی شاهد افزایش ظرفیت چندین برابر تخلیه و بارگیری کالا در این منطقه خواهیم بود.