به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ایوب خادمی بندری هدف از استقرار سامانه مذکور در بندر چارک را دستیابی به وحدت رویه در زمینه ثبت و نگهداری کالا، دریافت گزارشهای مفید، تغییر در انجام عملیات سنتی صدور صورتحسابهای مترتب بر کالاها و تبدیل فرآیندهای اسنادی و اداری به شیوه های الکترونیکی اعلام کرد .
وی افزود: این سامانه موجب تسریع در انجام امورات شرکتهای کشتیرانی، ارباب رجوع و مراجعه کنندگان در بندر چارک راهاندازی شده که در مراحل اولیه انجام فرآیندهای امور بندری جهت ثبت مانیفست، ثبت تالی، صدور قبض انبار، صدور صورت حسابهای مالی و همچنین برای ثبت ورود، خروج و جابجایی شناورها را انجام میدهد.