دکتر سیدحسین دهدشتی در گفتوگو با ماهنامه «مهندسی دریا» افزود: شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی (شستا) که مالکیت کشتیسازی اروندان را در اختیار دارد؛ به این شرکت که میتواند زمینه اشتغالزایی و فعالیتهای بسیاری را در مناطق محروم خوزستان ایجاد کند، صرفا بعنوان سرمایه میبیند و به دنبال فروش آن است که این مسایل، وضعیت بحرانی این کشتیسازی را تداوم داده است.
وی افزود: از طرف دیگر، کارفرماهای بخش نفت همچون شرکت نفت فلات قاره ایران از ارائه کار و استفاده از ظرفیتهای اروندان برای ساخت دکل و شناورهای خدماتی استفاده نمیکنند و عملا ظرفیتهای این کارخانه خالی مانده است.
دهدشتی ابراز امیدواری کرد که با تغییر دولت، بخشی از مشکلات صنایع دریایی کشور رفع و بلاتکلیفی و بحران در مجموعههایی چون اروندان پایان یابد.
رییس فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی مجلس همچنین با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات دریایی مجلس بویژه قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی تأکید کرد: متأسفانه با مصوبه شتابزده مجلس هشتم، صندوق توسعه صنایع دریایی در چند صندوق کوچک ادغام شد؛ هر چند قبل از ادغام هم هیچ اقدام خاصی از سوی دولت برای فعال کردن این صندوق انجام نشده بود.
نماینده آبادان با بیان اینکه «با پیگیری اعضای فراکسیون دریایی کمیسیون صنایع مجلس رأی به حذف ماده 16 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی داده است»، ابراز امیدواری کرد که با تصویب نهایی این امر در مجلس، امکان فعالیت مستقل و استفاده مناسب از ظرفیتهای صندوق صنایع دریایی در دولت آینده فراهم شود.