کد خبر: ۱۶۷۲۲
تعداد بازدید: ۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

خواست کشتی‏سازان برای مقابله با تحریم جدید/ گفتگو با پیمان مسعودزاده

رییس کمیته کشتی‏سازی انجمن مهندسی دریایی ایران خواستار تشکیل ستاد تصمیم‏سازی تدابیر ویژه برای مقابله با تحریم‏های اخیر دریایی بویژه در بخش ساخت و تعمیر کشتی شد.

پیمان مسعودزاده که درباره قرار گرفتن بخش کشتی‏سازی در لیست تحریم‏های اخیر آمریکا علیه ایران با خبرنگار مارین نیوز گفت‏وگو می‏کرد؛ اظهار داشت: از دهم تیرماه جاری فعالیت‏های مرتبط با کشتی‏سازی ایران از طرف آمریکا به نا حق مورد تحریم قرار گرفت تا بار دیگر چهره واقعی دشمنان ایران آشکار شود. دشمانی که این اقدامات را با نقاب‏های رنگین و عوام‏فریبانه و به اسم آزادی و صلح جهانی صورت می‏دهند؛  اما در واقع، با هدف تأمین منافع خود و همپیمانانشان راه را بر پیشرفت و استقلال یک ملت سد می‏کنند. البته تجربه نشان داده که همیشه حق و حقیقت پیروز بوده و هست و شاید در کوتاه مدت اسباب زحمت ملت‏ها شده باشند؛ اما در بلندمدت ریشه‏های استقلال و خودکفایی را آبیاری کرده‏اند و در همیشه تاریخ، حق پیروز نهایی بوده و هست.

وی درعین حال افزود: آنچه در این میان بیش از هر چیز جای غبطه دارد، این است که ای کاش مسؤولین ما نیز به اندازه دشمنان از اهمیت استراتژیک و پتانسیل‏های موجود در صنعت دریایی کشور بعنوان موتور محرک توسعه آگاه بودند و ای کاش طی سالیان درازی که جامعه دریایی سعی در تقویت و توسعه این بخش از طریق پیگیری، تصویب و سپس اجرایی شدن قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی داشت؛ شاهد اقدام عملی مثمرثمری از طرف مسؤولان می‏بودیم نه دشمنان. البته زحمت‏های زیادی کشیده شده، اما نتایج مورد انتظار جامعه دریایی و در حد و اندازه و قانون توسعه این صنعت نبوده است.

مسعودزاده ابراز اطمینان کرد: به هر تقدیر، ایران و ایرانی با هوش، استعداد و توانایی‏های خود قطعا در بلندمدت اثرات تحریم صنعت دریایی را خنثی و صنعت دریایی را از هر گونه وابستگی محدودکننده ها و به خودکفایی و استقلال خواهد رساند.

رییس کمیته کشتی‏سازی انجمن مهندسی دریایی ایران در ادامه گفت: در حال حاضر حمایت دولت و تدوین برنامه‏ای برای عبور از تحریم‏ها و کاهش اثرات منفی آن در قالب یک برنامه دوفوریتی و تشکیل یک ستاد تصمیم‏سازی تدابیر ویژه لازم وضروری به نظر می‏رسد.

وی در پایان اعلام کرد که کمیته کشتی‏سازی انجمن مهندسی دریایی ایران بر اساس وظیفه ذاتی خود با‏ هماهنگی اعضا این موضوع را تا حصول نتیجه بعنوان یک بازوی مشورتی تخصصی پیگیری خواهد کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن کچل
|
Russian Federation
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
0
0
  قابل توجه دوستانی که می گویند کشتی سازی به درد ایران نمی خورد حداکثر باید رفت سراغ تعمیر کشتی و نه بیشتر! میشه بگید چرا صنایعی چون ذوب آهن ، سیمان ، خودرو ، معادن و... تحریم نمی شود ولی کشتی سازی ای که خود یک صنعت ورشکسته در ایران است و هنوز بیشتر از 10 سال از سابقه واقعیش تو ایران نمی گذره مورد تحریم قرار می گیره!
دریا دل
|
Russian Federation
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
0
0
  بسمه تعالی برادر آقای حسن کچل ضمن عرض سلام خواهش می کنم به نظر آقای داچمر توجه بیشتری بفرمائید زیرا همانگونه که یکی از راه های رسیدن به صنایع مادر ، عبور از گذر مونتاژ است پیش نیاز کشتی سازی هم میتواند با پرداختن به تعمیرات آغاز شود. قطع یقین شما هم دلسوز هستید و هم دارای تخصص کشتی سازی اما یادمان باشد ما قایق های کوجک نمی خواهیم ما کشتی های نفتی و گازی و بادی پاناماکس و سوپر پست پاناماکس می خواهیم ، آیا بنظر شما ما هنوز قدر حضور در کنار آبهای گرم خلیج همیشه فارس را جز در شعار میدانیم؟ به امید اینکه حسن کجل زلفعلی شود.
ارسال نظر