به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، آندرو پنفولد این مطلب را بنابر تحقیقات مؤسسه لویدز رجیستر و دو خط کشتیرانی اعلام کرد.
وی که در کنفرانس زنجیره تأمین کانتینری در روتردام سخن میگفت؛ اظهار داشت: اگر شما ارزش کشتیهای 24000 کانتینری را بررسی کنید، خواهید دید ساخت چنین شناوری با صرفهجویی زیادی همراه خواهد بود و به همین دلیل، میتوان خیلی سریع از کشتیهای 18 هزار و 500 TEU کانتینری که اکنون در حال ساخت است، به کشتیهای 22000 یا 24000 کانتینری گذر کرد.
پنفولد با بیان اینکه «هیچ مانع فنی در برابر ساخت کشتیهای 24000 کانتینری وجود ندارد»، پرسید: وقتی شما کشتی 18 هزار و 500 کانتینری میسازید؛ چرا وارد ساخت کشتیهای 22000 کانتینری یا بزرگتر نشوید؟
نیل داویدسون، تحلیلگر ارشد مؤسسه Drewry، نیز با تأیید اظهارات پنفولد گفت: تنها پرسش کنونی درباره زمان ساخت کشتیهای بزرگتر است. به نظر من، ما کشتیهای 22000 کانتینری را خیلی زود و مثلا تا سال 2018 خواهیم دید.
بنابر تحقیقات انجامشده، درآمد روزانه یک کشتی با ظرفیت 18 هزار TEU، 197 هزار و 198 دلار، برای کشتی 22000 TEU، 220 هزار و 892 دلار و برای کشتی با ظرفیت 24 هزار TEU، 229 هزار و 693 دلار خواهد بود.
همچنین، هزینه تمامشده حمل هر TEU کانتینر در کشتی 18 هزار TEU، 10.96 دلار، در کشتی 22 هزار TEU، 10.04 دلار و در کشتی 24 هزار TEU، 9.57 دلار خواهد بود.