در این گزارش به زمان تکمیل این طرح اشارهای نشده است.
چین در سال 1994 طرحهایی را به ارزش 10 میلیارد دلار برای احداث این تونل معرفی کرد. این طرح قرار بود تا سال 2010 میلادی تکمیل شود؛ ولی در حالیکه 20 سال سپری شده، این پروژه هنوز در مرحله طراحی باقی مانده است.
در آن زمان رسانههای دولتی اعلام کرد این تونل فاصله سفر میان این دو منطقه را به میزان 620 مایل کوتاه خواهد کرد.
وانگ منگشو، از اعضای فرهنگستان مهندسی چین، گفت: هزینههای ساخت این طرح ظرف 12 سال قابل بازگشت است.
به گفته وی، درآمدهای سالانه حاصل از این تونل 20 میلیارد یوان خواهد بود.
یک ماه قبل نیز نمایندگان پارلمان نیکاراگوئه از یک شرکت چینی خواستند کار طراحی و احداث کانالی را برای عبور کشتیها در داخل این کشور آمریکای مرکزی انجام دهد. این کانال قرار است رقیبی برای کانال پاناما محسوب شود.
طولانیترین تونل زیردریایی جهان با 54 کیلومتر در ژاپن قرار دارد. تونل سیکان که جزایر هونشو و هوکایدو را به هم وصل میکند؛ در سال 1988 و بعد از 20 سال فعالیتهای طراحی و ساخت و ساز، عملیاتی شد.