عبدالرضا کرباسی در گفتوگو با خبرگزاری ایسنا افزود: از آنجا که هشت درصد کل آبسنگهای جهان در خلیج فارس قرار داشته و گونههای حیوانی مهمی از جمله لاک پشت سبز و دلفین در این منطقه زندگی میکنند، از طرف مجامع بینالمللی به عنوان یک منطقه حساس شناخته شده و باید علاوه بر صرف قسمتی از سود فروش نفت، هر کدام از این اسکلهها با استفاده از تکنولوژی جدید و مطابق با محیط زیست منطقه ساخته شود.
وی در خصوص اینکه «این هزینهها چند درصد از کل درآمدهای نفتی را شامل میشود؟»، اعلام کرد: تاکنون هیچ درصد مشخصی اعلام نشده و میزان هزینهها باید با توجه به قیمت دلار تغییر کند. علاوه بر آن، این مبلغ باید توسط خود مجری هزینه شود.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست درباره افزایش آلودگیهای دریایی به دلیل ساخت اسکله گفت: تمام مراودات نفتی کشور از طریق خلیج فارس انجام گرفته و این منطقه راه ارتباطی کشور با کل دنیا است و به همین دلیل، نمیتوان مانع ساخت اسکله و از سوی دیگر صادرات نفت شد؛ لذا لازم است ساخت اسکلهها مطابق با استانداردهای زیست محیطی باشد.
کرباسی در خصوص ساخت اسکله در دریای خزر نیز اظهار داشت: به دلیل کم بودن طول ساحل در این منطقه نسبت به ساحل خلیج فارس و دریای عمان و مراودات محدود از طریق چهار کشور همسایه، تعداد اسکلههای ساخته شده در این منطقه بسیار کمتر بوده و ساخت این اسکلهها نیز پس از بررسی گزارشات ارزیابی زیست محیطی و جانمایی مناسب و با در نظر گرفتن جریانهای دریایی انجام میگیرد تا کمترین خسارت به محیط زیست منطقه و آبزیان وارد شود.