تازه های سایت
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۷۰۹۶
تعداد بازدید: ۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

خطر توقیف کشتی‏های ایران با لازم‏الاجرا شدن MLC 2006

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران اعلام کرد: کنوانسیون مقاوله‏نامه کار دریایی (MLC 2006) از پنج روز قبل لازم‏الاجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مارین نیوز، سیدعلیرضا نواب صفی‏الدین امروز در نشست خبری پانزدهمین همایش صنایع دریایی با بیان اینکه «تدوین این مقاوله‏نامه 5 سال و روند لازم‏الاجرا شدن آن 7 سال به طول انجامید»، گفت: این مقاوله‏نامه کلیه مسایل مربوط به اشتغال و فعالیت‏های دریانوردان را دربرمی‏گیرد.

وی با اشاره به تصویب الحاق ایران به این کنوانسیون در سال 89 توسط مجلس شورای اسلامی افزود: با این حال، هنوز اسناد الحاق ایران از سوی وزارت کار رد و بدل نشده و به همین دلیل، دولت ایران قادر به صدور مجوز کار دریانوردان برای کشتی‏های تحت پرچم خود نیست.

این فعال دریایی با بیان اینکه «یکی از مهمترین تهدیدهای حوزه حمل‏ونقل دریایی در کنار تحریم‏ها، اجرای مقاوله‏نامه کار دریایی است»، تصریح کرد: کشتی‏های ایرانی که به بنادر خارجی می‏روند، در خطر توقیف و مشکلات عدیده دیگر قرار دارند.

وی همچنین اظهار داشت: مشکلات مربوط به استخدام اتباع خارجی از دیگر مسایل موجود در بخش دریانوردی است که هر از چند گاه دامان کشتیرانی‏های کشور را می‏گیرد.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران در پایان ابراز امیدواری کرد با تشکیل کانون جوامع و انجمن‏های دریایی ایران، پیشنهادها و انتظارات جامعه دریایی همسو شود و دولت بتواند راه حلی برای مشکلات فعلی بیابد.

ارسال نظر