کد خبر: ۱۷۲۲۳
تعداد بازدید: ۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

دلبری: به دنبال برد سه‏گانه‏ایم

مدیرکل جدید بنادرو دریانوردی هرمزگان سیاست مدیریت جدید این اداره کل را تحقق استراتژی «برد- برد-برد» عنوان کرد و گفت: در این تعامل، باید از یک سو اداره کل بنادر برد کند، از سوی دیگر بخش خصوصی احساس برد کند و یک سر دیگر رابطه نیز، برد محیط زیست دریایی است.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا دلبری امروز در آیین معارفه خود بعنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، از بندر شهید رجایی بعنوان بندری نقش‏آفرین در عرصه ملی و بین‏المللی یاد کرد و افزود: با توجه به حضور ایران در سازمان جهانی دریانوردی، بهبود صنعت حمل و نقل دریایی باید در راستای نقش‏آفرینی مؤثرتر در عرصه جهانی مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر سیاست «جهانی اندیشیدن و منطقه‏ای عمل کردن» در این عرصه تجارت جهانی، ادامه داد: باید اندیشه‏ای جدید تدارک ببینیم و دیدی وسیع‏تر نسبت به فعالیت‏های بندری و دریایی داشته باشیم. زیرا ماندن در گذشته و بهانه کردن مشکلات ما را به جایی نخواهد رساند.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به ظرفیت‏های عظیم بندر شهید رجایی خاطرنشان کرد: 2400 هکتار به محدوده این بندر بعنوان پسکرانه اضافه شده که 700 هکتار آن برای استقرار بخش خصوصی آماده‏سازی شده است. 

به گفته دلبری، عمده کار در بخش دریایی و بندری کشور بر عهده بخش خصوصی است و وظیفه سازمان بنادر، ظرفیت سازی، هماهنگی و هدایت است.

وی با بیان اینکه «به منظور رسیدن به جایگاه اول منطقه که در چشم انداز 1404 پیش‏بینی شده، باید فعالیت بخش‏های مختلف بندری مضاعف شود»، افزود: برای محقق شدن شعار حماسه اقتصادی لازم است که به اطراف خود نگاهی بیندازیم.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه چنین توضیح داد: بندر بزرگ کشور همسایه جنوبی ما در حال حاضر بالغ بر 13 میلیون TEU عملیات کانتینری در سال گذشته میلادی داشته که بامقایسه این رقم با 2 میلیون و 300هزار TEU عملیات کانتینری بندر شهید رجایی به این موضوع پی می بریم که باتوجه به پیشینه تاریخی، استعدادها و ظرفیت‏های سرزمینی ایران اسلامی در حوزه دریایی و بندری، جایگاه خوبی نداریم و برای رسیدن به جایگاه بندر رقیب همسایه، باید پنج برابر وضعیت فعلی در بخش کانتینری عملکرد خود را افزایش دهیم.

دلبری با تأکید بر لزوم خلق ارزش افزوده، ثروت و دارایی در فعالیت‏های اقتصادی، تصریح کرد: باید سازوکاری جدید در بندر شهید رجایی تعریف شود تا علاوه بر محقق شدن مطالبات معوقه از بخش خصوصی، برای تأمین مالی پروژه‏ها نیاز به انتشار اوراق مشارکت نباشد.

وی سیاست مدیریت جدید اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان را استراتژی «برد- برد-برد» عنوان و این سیاست را چنین تشریح کرد: در این تعامل، باید از یک سو اداره کل بنادر برد کند، از سوی دیگر بخش خصوصی احساس برد کند و یک سر دیگر رابطه نیز، برد محیط زیست دریایی است.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان نیروی انسانی را مهم ترین سرمایه این مجموعه عنوان کرد و گفت: با روش‏های جدید، بهره‏گیری از بسترهای الکترونیکی و سیاست پنجره واحد می‏توان بسترها و شرایط مناسب را برای رونق و شکوفایی ظرفیت‏های بندر شهید رجایی فراهم کرد.

وی در پایان تأکید کرد: دست بخش خصوصی را به گرمی می‏فشاریم و سیاست ما در تعامل با بخش خصوصی برد-برد است. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
  جناب اقای دلبری تبریک تبریک حضور شما دراین عرصه بسیار عالی و پربرکت میباشد دورود به شرف شما
ارسال نظر