تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۷۴۹۷
تعداد بازدید: ۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

سفارش عمده کشتیرانی برای ساخت شناورهای فراساحلی در داخل

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات این شرکت با مجتمع کشتی‏سازی ایزوایکو برای ساخت کشتی‏های خدمات فراساحلی خبر داد و گفت: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات تعداد قابل توجهی از این نوع شناورها را سفارش خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مارین نیوز، محمدحسین داجمر امروز در نشست خبری پانزدهمین همایش صنایع دریایی که به میزبانی کشتیرانی جمهوری اسلامی برگزار شد، اعلام کرد: ایزوایکو در حال حاضر مذاکراتی را با کشورهای داری سابقه ساخت شناورهای فراساحلی در دست انجام دارد که در صورت به نتیجه رسیدن این مذاکرات، ساخت این شناورها که بازار بزرگی هم در منطقه دارد با مشارکت خارجی انجام خواهد شد.

وی همچنین از انجام 80 درصد صادرات و واردات کانتینری کشور در شش ماه گذشته توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: با آغاز دور جدید تحریم‏ها از اول جولای، 24 خط کشتیرانی خارجی فعالیت خود را در بنادر ایران متوقف کردند که در نتیجه آن فعالیت آنها به کشتیرانی جمهوری اسلامی منتقل شد.

داجمر همچنین با بیان اینکه «با تدابیر اتخاذشده مشکلی در زمینه بیمه کشتی‏های خود در بنادر خارجی نداریم»، افزود: خوشبختانه با مصوبه‌های داخلی و حمایت یک میلیارد دلاری دولت دو بیمه P&I توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در کیش و قشم ایجاد شد. یکی از این بیمه‌ها مربوط به کشتی‌هایی با کالاهای خشک است و بیمه دیگری کالاهای نفتی را پوشش می‌دهد.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: با بیمه اتکایی کنسرسیومی متشکل از بیمه‌های داخلی و همچنین حمایت‌های دولتی به کشورهای دیگر کالا حمل می‌شود و از اعتبار لازم برای تردد بر سایر کشورها برخوردار هستیم.

داجمر در ادامه با اشاره به بروز یکسری اختلالات در خصوص حمل کالاها در بنادر کشور طی چند ماه اخیر گفت: مشکلی که در حال حاضر بوجود آمده مربوط به سوء استفاده برخی شرکت‌های واسطه‌ای است. هم اکنون برخی شرکت‌های واسطه‌ای از بی‌اطلاعی مالکان کشتی نسبت به نرخ حمل کالا سوءاستفاده می‌کنند و این مسأله باعث ایجاد التهاب در بازار شده است.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی توسط سایت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، همچنین اتاق بازرگانی انجام خواهد شد. به این ترتیب که نرخ‌های حمل کالا در این سایت‌ها درج می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه «نرخ حمل کالا توسط کشتیرانی قبل از تحریم‌ها هیچ تغییری نکرده است»، گفت: در نظر داریم با این کار صاحبان کالا از زمانبندی و نرخ حمل بار مطلع می‌شوند و با اطلاع بیشتری به شرکت‌های کشتیرانی مراجعه می‌کنند.

به گفته داجمر، سیستمی نیز برای دریافت و رسیدگی شکایت مالکان کالا در کشتیرانی جمهوری اسلامی راه‌اندازی شده است.

وی در رابطه با وضعیت کنونی دریانوردان ایرانی در پی لازم‏الاجرا شدن مقاوله‌نامه کار دریایی گفت: با توجه به اینکه در مجلس شورای اسلامی پیوستن به مقاوله‌نامه کار دریایی تصویب شده؛ باید مسائل اجرایی از سوی سازمان بنادر انجام شود، اما متاسفانه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. البته ما و شرکت ملی نفتکش با اتحادیه دریانوردان قراردادهایی را در این رابطه امضا کرده‌ایم که بسیاری از مسائل خطوط کشتیرانی در خصوص تردد را رفع کرده است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان بنادر و دریانوردی باید دستور‌العمل‌های این مقاوله‌نامه‌ را هرچه سریع‏تر تدوین و تصویب کند.

وی همچنین با اشاره به امضای قرارداد خرید 5 کشتی اقیانوس‌پیما با شرکت‌های داخلی گفت: دو قرارداد در همان ابتدا فسخ شد و از 3 کشتی دیگر 2 کشتی در گذشته به ما تحویل شده و قرار است امسال یک کشتی دیگر تحویل شود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی همچنین با انتقاد از اجرایی نشدن قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی ابراز امیدواری کرد که برگزاری پانزدهمین همایش صنایع دریایی مسؤولان را به اجرای این قانون واردارد تا پس از اجرا، نقاط ضعف احتمالی قانون نیز مشخص و اصلاح شود.

ارسال نظر