تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۷۵۶۹
تعداد بازدید: ۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

ناوگان کشتیرانی خزر به 20 فروند می‏رسد

مدیر ترانزیت و صادرات کشتیرانی دریای خزر گفت: هزینه‌های بالای بنادری از جمله چالش‌های کشتی‌های حمل و نقل کالا در خزر است.

به گزارش مارین نیوز، محمدرضا ستوده منش در جمع خبرنگاران گفت: کشتیرانی دریای خزر تنها ناوگان ملی کشور در حوزه دریای خزر است که دارای کشتی‏های مدرن و مجهز به پرچم جمهوری اسلامی‏ایران تحت کلاس مؤسسات معتبر طبقه بندی بین‏المللی دریانوری است.

وی با اشاره به اینکه «از جمله امکانات این ناوگان ملی در حوزه دریای خزر وجود 19 فروند کشتی از تناژ 2200 تن الی 6600 تن است»، اضافه کرد: این ناوگان دارای خطوط منظم حمل و نقل دریایی به تمام بنادر خارجی در حوزه دریای خزر و بالعکس است.

ستوده منش ادامه داد: در این ناوگان حمل کالا با صدور نامه استاندارد در بهترین شرایط انجام می‌شود و دارای 358 کانتینر استاندارد خشک یخچالی و سیستم خدمات کانتینری است.

وی از وجود شعبات داخلی در تمام بنادر شمالی ایران و دفاتر خارجی در کشورهای قزاقستان، روسیه و نمایندگی در باکو، ماخاچ کالا و ترکمن باشی در این ناوگان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته توسط این ناوگان یک میلیون و 800 هزار تن کالا حمل بار صورت گرفت و امیدواریم این میزان تا پایان امسال به دو میلیون تن برسد.

وی افزود: در شش ماه اول سال جاری توسط ناوگان ملی کشتیرانی دریای خزر 600 هزار تن کالا واردات و 600 هزار تن نیز صادرات داشتیم.

ستوده منش با بیان اینکه «90 درصد تعمیرات کشتیرانی در داخل کشور انجام می‏شود»، تصریح کرد: بیمه کشتی نیز هم اکنون در داخل کشور انجام می‏شود و این امر موجب شده است از خروج مقدار زیادی ارز از کشور برای بیمه کشتی‏ها جلوگیری شود.

وی افزود: نرخ‏های کرایه حمل کالا در این ناوگان رقابتی است و همچنین این شرکت از شبکه اطلاع رسانی منحصر به فردی به منظور ارائه آخرین وضعیت محمولات و کشتی به صاحبان کالا برخوردار است.

مدیر ترانزیت و صادرات کشتیرانی دریای خزر توسعه ظرفیت ناوگان و گسترش هرچه بیشتر ظرفیت‏های حمل به منظور ارائه سرویس‏های مطلوب و منظم تر به صاحبان کالا را از اهداف اصلی این شرکت عنوان کرد و گفت: در این راستا اقدامات موثری انجام شده و در حال حاضر تعداد شناورها به 19 فروند کشتی و ظرفیت حمل به 85 هزار تن افزایش یافته است و در آینده نزدیک به 20 فروند کشتی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: کشتیرانی دریای خزر به منظور توسعه و گسترش روز افزون و فعال تر کردن کریدور شمال و جنوب جهت حمل محمولات به صورت ترانزیت، کشتیرانی دریای خزر هماهنگی کامل و لازم را با سازمانهای ذی‌ربط برای پذیرش حمل کالا به مقاصد داخلی کشور روسیه و جمهوری‏های قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و سایر مقاصد از طریق دریای خزر و خاک جمهوری اسلامی‏ایران را کاملا فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: معاف از پرداخت عوارض 10 درصد بر کرایه حمل محمولات صادراتی، حمل محمولات از مبادی شرق آسیا، حوزه خلیج فارس به مقاصد آسیای میانه و بالعکس از تسهیلات کشتیرانی دریای خزر است و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ناوگان، کشتی‏های ملکی در هر سفر به صورت دو سره بارگیری می‏شوند.

ستوده منش گفت: کشتیرانی دریای خزر اقدامات مؤثری را در جهت تقویت و ارتقای کیفیت خدمات خود به کار گرفته است و براساس کسب و رضایت مشتریان و بهبود خدمات خدمات، به علاوه حضور قوی و مؤثر در بازارهای حمل‏ونقل بین‏المللی دریایی در حوزه دریایی خزر از اهداف مهم شرکت است.

وی افزود: کلیه خدمات بندری، تأمین سوخت آذوقه، آب آشامیدنی، تامین قطعات، تعمیرات فنی و سایر خدمات مورد نیاز کشتی‏های جنرال کارگو و تانکر خارجی در بنادر شمالی ایران از خدمات نمایندگی کشتی در بنادر شمالی محسوب می‏شود.

محمدرضا ستوده منش با بیان اینکه «بالا بودن هزینه بنادری از جمله چالش‏های حمل و نقل کالا در دریای خزر است»، گفت: 30 درصد هزینه‏های کشتی‏ها به تامین سوخت مربوط می‏شود و انتظار می‏رود حمایت ویژه ای در این خصوص از سوی مسئولان مربوطه انجام شود.

وی گفت: شرکت کشتیرانی دریای خزر 250 نفر پرسنل دریایی و 120 نفر پرسنل در خشکی دارد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن کچل
|
Russian Federation
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
0
0
  می گما این 2 فروند AHTS نفت خزر رو که باید صدرا می ساخت ازش کم کردین؟ گویا می خواهد فسخ بشه یعنی در کل میشه 18 تا
ارسال نظر