تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۷۶۱۹
تعداد بازدید: ۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

سعیدنژاد معارفه شد + متن حکم و سوابق

صبح امروز و با برگزاری مراسم تودیع و معارفه، محمد سعیدنژاد با دریافت حکم از وزیر راه و شهرسازی، فعالیت رسمی‏خود بعنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی را آغاز کرد.

به گزارش مارین نیوز، دکتر عباس آخوندی در این حکم خطاب به محمد سعیدنژاد تصریح کرده است: با توجه به مراتب تعهد، تخصص و تجربیات ارزنده جنابعالی در وزارت راه و ترابری سابق، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب می‏شوید.

در ادامه این حکم آمده است: در انجام مأموریت محول شده شایسته است به موارد زیر توجه فرمائید:

1- مهم ترین مأموریت ما در دولت وضع و اجرای مقررات به منظور افزایش اطمینان، رفاه، ‌بهبود کیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است بنابراین در طراحی و بازنگری تمام سیاست‏ها و فرایندهای عملیاتی صنعت دریانوردی این شاخص‏ها باید مورد توجه باشد.

2- ایمنی و استاندارد قوانین غیر قابل شکست در عملیات دریانوردی است. از سازمان دریانوردی انتظار می‌رود طی یک برنامه مشخص نسبت به ارتقای موقعیت ایران در سطح جهان اقدام نماید.

3- سیاست دولت در حمل و نقل دریایی مبتنی بر آزادسازی، ‌توسعه رقابت و بیشینه کردن سهم بخش خصوصی در این صنعت است. در این راستا در اجرای ماده 165 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی‏ایران ضروری است، نظام منعطف تعرفه خدمات دریایی و بندری را متناسب با شرایط عرضه و تقاضا برای طرح وتصویب در شورای اقتصاد ارائه نمائید.

4- حمل و نقل دریایی نقش بسزایی در تسهیل تجارت، توسعه صادرات و افزایش تولید دارد. از این رو توسعه و مدرن سازی صنعت دریانوردی در ایران چه در بخش خدمات رسانی بر خطوط کشتیرانی و چه در بخش تجهیز بنادر نیازمند سرمایه‏گذاری فراوانی است، با این وجود افزایش میزان بهره‌وری از سرمایه‏گذاری‏های انجام یافته باید درصدر فعالیت‏ها قرار گیرد.

5- موقعیت استراتژیک ایران در منطقه آسیا و دسترسی گسترده بر آب‏های آزاد و دریای خزر، اهمیت اقتصاد دریا پایه را در بهبود زندگی بسیاری از هموطنان ساکن در شهرهای ساحلی آشکار می‌سازند. از این رو رویکرد یکپارچه به کارکرد اقتصادی و توسعه بنادر و پس کرانه‏های آنها و مناطق آزاد و همچنین حفظ و یکپارچگی بین توسعه بنادر و حمل و نقل ریلی و جاده ای پشتیبان آنها اهمیت مضاعفی پیدا می‏کند. توجه سازمان بنادر را به این نکته مهم جلب می‏کنم.

6- افزایش توان ملی در جهت جذب فناوریهای جدید و ارتقای فناوری موجود و همچنین آموزش و توسعه نیروی انسانی در صنعت دریانوردی در حوزه‏های عمومی‏و خصوصی باید مورد توجه باشد.
صبح امروز و با برگزاری مراسم تودیع و معارفه، محمد سعیدنژاد با دریافت حکم از وزیر راه و شهرسازی، فعالیت رسمی‏خود بعنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی را آغاز کرد.
    
به گزارش مارین نیوز، دکتر عباس آخوندی در این حکم خطاب به محمد سعیدنژاد تصریح کرده است: با توجه به مراتب تعهد، تخصص و تجربیات ارزنده جنابعالی در وزارت راه و ترابری سابق، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب می‏شوید.

در ادامه این حکم آمده است: در انجام مأموریت محول شده شایسته است به موارد زیر توجه فرمائید:

1- مهم ترین مأموریت ما در دولت وضع و اجرای مقررات به منظور افزایش اطمینان، رفاه، ‌بهبود کیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است بنابراین در طراحی و بازنگری تمام سیاست‏ها و فرایندهای عملیاتی صنعت دریانوردی این شاخص‏ها باید مورد توجه باشد.

2- ایمنی و استاندارد قوانین غیر قابل شکست در عملیات دریانوردی است. از سازمان دریانوردی انتظار می‌رود طی یک برنامه مشخص نسبت به ارتقای موقعیت ایران در سطح جهان اقدام نماید.

3- سیاست دولت در حمل و نقل دریایی مبتنی بر آزادسازی، ‌توسعه رقابت و بیشینه کردن سهم بخش خصوصی در این صنعت است. در این راستا در اجرای ماده 165 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی‏ایران ضروری است، نظام منعطف تعرفه خدمات دریایی و بندری را متناسب با شرایط عرضه و تقاضا برای طرح وتصویب در شورای اقتصاد ارائه نمائید.

4- حمل و نقل دریایی نقش بسزایی در تسهیل تجارت، توسعه صادرات و افزایش تولید دارد. از این رو توسعه و مدرن سازی صنعت دریانوردی در ایران چه در بخش خدمات رسانی بر خطوط کشتیرانی و چه در بخش تجهیز بنادر نیازمند سرمایه‏گذاری فراوانی است، با این وجود افزایش میزان بهره‌وری از سرمایه‏گذاری‏های انجام یافته باید درصدر فعالیت‏ها قرار گیرد.

5- موقعیت استراتژیک ایران در منطقه آسیا و دسترسی گسترده بر آب‏های آزاد و دریای خزر، اهمیت اقتصاد دریا پایه را در بهبود زندگی بسیاری از هموطنان ساکن در شهرهای ساحلی آشکار می‌سازند. از این رو رویکرد یکپارچه به کارکرد اقتصادی و توسعه بنادر و پس کرانه‏های آنها و مناطق آزاد و همچنین حفظ و یکپارچگی بین توسعه بنادر و حمل و نقل ریلی و جاده ای پشتیبان آنها اهمیت مضاعفی پیدا می‏کند. توجه سازمان بنادر را به این نکته مهم جلب می‏کنم.

6- افزایش توان ملی در جهت جذب فناوریهای جدید و ارتقای فناوری موجود و همچنین آموزش و توسعه نیروی انسانی در صنعت دریانوردی در حوزه‏های عمومی‏و خصوصی باید مورد توجه باشد.

7- استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت دریانوردی چه در مدیریت بنادر و خدمات رسانی و چه در سهولت دسترسی شهروندان و بهره برداران به اطلاعات و به خدمات خرید و سفارش سایر خدمات مرتبط مورد تاکید است.

محمد سعید نژاد فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف با درجه کارشناسی ارشد است.

سوابق کاری:
• عضو شورای جهاد سازندگی گنبد تا سال 59
• عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‏در خرداد ماه سال 60
• قائم مقام فرماندهی سپاه منطقه ده ( استان تهران) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‏در سال 62
• معاون حمل و نقل جاده ای وزارت راه و ترابری از بهمن 69 تا سال 72
• معاون حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تا آبان 73
• معاون وزیر راه و ترابری و رییس سازمان حمل و نقل وپایانه‏های کشور از آبان ماه سال 73 تا شهریور 76
• معاون خدمات بازرگانی وزارت بازرگانی از شهریور 76 تا خرداد 77
• معاون وزیر بازرگانی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان گسترش خدمات بازرگانی از خرداد ماه 77 تا شهریور 1380
• معاون وزیر راه و ترابری ، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت راه اهن جمهوری اسلامی‏ایران از مهر 80 تا تیرماه 1386
• مشاور وزیر اه و ترابری از تیرماه 86 تا دی ماه 86
• دی ماه 86 بازنشتگی از دولت
• فعالیت و راه اندازی تعدادی شرکت خصوصی و تجمیع سرمایه بخش خصوصی و سرمایه گذاری در ناوگان حمل و نقل ریلی
• رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته از بهمن 1390 (ادامه دارد)
• دبیر و عضو شورای عالی هماهنگی برابری کشور 69 تا 76
• نماینده وزارت بازرگانی در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، شورای عالی بیمه کشور و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران 76 تا 80

فعالیت‏های انجام گرفته:
1. طراحی و احدث بیش از 40 پایانه حمل و نقل کالا در داخل کشور و پایانه عشق آباد در ترکمنستان.
2. طراحی و برنامه ریزی احداث 20 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و تیر پارک در جاده‏های اصلی و ترانزیتی کشور و احداث مسجد در هر یک از این مجتمع‏ها.
3. ایجاد شورای عالی هماهنگی مبادی ورودی، دبیرخانه و اداره کل پایانه‏های مرزی در راستای هماهنگی تمامی‏مجموعه‏های مرتبط با فعالیت‏های حمل و نقل بار و مسافر در مرزهای ورودی کشور بر اساس مصوبه شورای عالی اداری زیر نظر سازمان حمل و نقل پایانه‏های کشور و احداث پایانه‏های مرزی مدرن و مناسب برای رفاه حال مسافران.
اهم تحولات و اصلاحات ساختاری در سازمان گسترش خدمت بازرگانی (76-80)
ادغام معاونت خدمات وزارت بازرگانی و دو شرکت قند و شکر و گسترش خدمات بازرگانی
اهم تحولات و اصلاحات ساختاری در راه آهن جمهوری اسلامی‏ایران ( 80-86)
انتزاع و انتقال فعالیتهای اجرایی در زمینه نگهداری خطوط و تاسیسات و ساختمانها از شرکت مادر
شروع اقدامات گسترده جهت حضور بخش خصوصی در راه آهن و کاهش میزان تصدی شرکت راه اهن وتشکیل شرکتهای خصوصی در حمل و نقل ریلی و واگذاری واگن‏های راه آهن به بخش خصوصی

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعیدی
|
Russian Federation
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
0
  ای کاش روزی برسه یه دریایی به این سمت برسه.
ارسال نظر