کد خبر: ۱۷۶۲۳
تعداد بازدید: ۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

lمخالفت با رانت‏ و انحصار در قراردادهای بنادر/ گفتگو با محمد سعیدنژاد

مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی در اولین گفت‏وگوی خود با خبرنگاران به پرسش‏های مارین نیوز درباره روند قراردادها و مناقصات این سازمان و نوع تعامل با انجمن‏های تخصصی پاسخ داد.

محمد سعیدنژاد در پاسخ به این پرسش خبرنگار مارین نیوز که «آیا این سازمان با مجلس شورای اسلامی در مورد طرح تحقیق و تفحص از برخی قراردادها و مناقصات سال‏های اخیر همکاری خواهد داشت؟»، تأکید کرد: ما باید در کنار مجلس و با مجلس کار کنیم. مجلس اگر حمایت و پشتیبانی نکند؛ هیچ‏کدام از برنامه‏های سازمان بنادر و دریانوردی محقق نخواهد شد.

وی افزود: اولین اقدام من، تنظیم برنامه‏ها و ارائه آن به کمیسیون عمران مجلس خواهد بود و با حضور نمایندگان محترم، در مورد برنامه‏ها بحث خواهیم کرد و حتما از نکات و دیدگاه‏های آنها استفاده خواهیم کرد.

سعیدنژاد در مورد امکان بازنگری یا لغو قراردادها و مناقصات بحث‏انگیز دریایی و بندری که در دو سال اخیر منعقد شده است، گفت: آنچه که در چارچوب قانون انجام گرفته؛ همه باید حمایت کنیم تا مورد اجرا قرار بگیرد و ما حتما کاری فراتر از قانون انجام نخواهیم داد.

وی تأکید کرد: در آینده هم سعی خواهیم کرد که همه واگذاری‏ها و خصوصی‏سازی‏ها در یک فضای کاملا شفاف و رقابتی باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: هرگونه رانت‏خواری و انحصارگرایی در قراردادها و مناقصات این سازمان سم مهلکی برای بخش دریایی کشور خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مارین نیوز مبنی بر اینکه «یکی از محورهای حکم شما آزادسازی و خصوصی‏سازی فعالیت‏ها در بنادر کشور است؛ اما ما در قراردادهای اخیر سازمان شاهد واگذاری عمده‏ترین کارها به شرکت‏های وابسته صندوق بازنشستگی سازمان بنادر بوده‏ایم. سیاست شما در قبال این شرکت‏ها چیست؟»، اظهار داشت: برای من، تفاوتی بین شرکت‏ها وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: قراردادهای هر شرکتی چه در بخش خصوصی و چه شرکت‏های وابسته به کارکنان و بازنشستگان سازمان بنادر، حتما باید بررسی شود. اگر آن شرکت در چارچوب قانون کشور عمل کرده باشد؛ حتما هم ما و هم مجلس و قوه قضاییه از آن حمایت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: ما بعنوان یک سازمان دولتی باید انگیزه‏های کافی برای سرمایه‏گذاری و فعالیت بخش خصوصی در حوزه‏های دریایی و بندری را فراهم و بسترسازی کنیم تا حضور بخش خصوصی گسترش یابد و در یک فضای کاملا رقابتی بتوانند خدمات مناسب‏تر و بهتری را به مردم ارائه دهند.

سعیدنژاد در مورد تعامل با نهادهای مدنی و انجمن‏های تخصصی دریایی نیز گفت: حتما با همه این نهادها و تشکل‏ها ارتباط سنگین و جدی برقرار خواهم کرد و اعتقاد دارم بدون کمک آنها، ما نمی‏توانیم کار خاصی صورت دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مورد وضعیت اپراتور بندر شهیدرجایی نیز اظهار داشت: ظاهرا این موضوع در مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار دارد و حکم قوه قضاییه برای همه ما لازم‏الاجرا خواهد بود و در چارچوب آن عمل خواهیم کرد.

وی در مورد برنامه‏های سازمان بنادر برای لایروبی اروند نیز گفت: همانطور که در سخنان وزیر راه و شهرسازی بود، اروند شاه کلید توسعه اقتصاد خوزستان است. این موضوع باید بطور جدی در حوزه‏های مختلف سیاسی و اجرایی پیگیری شود تا انشاءالله در آینده نزدیک شاهد لایروبی اروند باشیم و بتوانیم استفاده بیشتری از بنادر خرمشهر و آبادان ببریم.

سعیدنژاد همچنین در پاسخ به سؤالی، تحریم‏های جدید اروپا علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی را «غیرقانونی» خواند و از پیگیری‏های سازمان بنادر برای کاهش تحریم‏های حمل‏ونقل دریایی کشور خبر داد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ali
|
Russian Federation
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
0
0
  امیدوارم مدیرعامل جدید جلوی انتصاب هایی که در گذشته دربندرشهیدرجایی انجام پذیرفته و در انتخاب افراد از روابط بجای شایسته سالاری استفاده شده است ، بگیرد و جلوی زیاده خواهیی آنهایی که در این بندر دنبال سهمی دائمی برای خودشان در این انتصابها بوده اند را بگیرد.....آقای مدیرعامل محترم : تمام پست های کلیدی معاونت ها در بندر شهید رجایی و برخی پست های ریاست اداره ها در این بندر چرخشی و موروثی شده است . لطفأ جلوی این افراد را بگیرید.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
0
0
  سلام تبریک میگیم انتخاب بسیار بجایی بوده ، به امید توسعه حمل و نقل ترکیبی و افزایش همکاری مسئولان با رسانه ها خصوص صداوسیما برای معرفی فرصت ها در بنادر
پرسنل اداره كل بندر انزلي
|
Russian Federation
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
0
0
  سلام جناب آقاي سعیدنژاد ضمن تيريك لطفا فقط به رانت خواري در قرارداده ها اكتفا نكنيد به رانت خواري در پستهايي كه به افراد نيز داده مي شود توجه نماييد زيرا مديركل بندر انزلي پستهاي حساس را بدون در نظر گرفتن تخصص فني فقط به افرادي واگذار مي گردد با رانت و سفارش ديگران و براي بقاي مديريت بسيار ضعفش اختصاص مي دهد كه با بررسي بسيار جزئي همه چيز مشخص مي گردد
مهدی
|
Russian Federation
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
0
0
  با عرض سلام وتبریک خدمت جناب آقای سعید نژاد و ارزوی موقفیت به اطلاع ایشان میرسانم در یک سال گذشته سازمان بنادر با قراردادن شرایط خاص در مزایدات ومناقصات سعی در زمینه سازی جهت برنده شدن یک شرکتهای خاص در مناقصات را داشته که یکی از مهمترین این موارد جلوگیری از حضور شرکتهای که سهام دار خارجی دارند را میتوان ذکر کرد که باید در تمام پروژه ها سعی در جذب و سرمایه گذار خارجی نمود خواهشمند است دستور لازم جت رفع این مشکل و حضور شرکتهای خارجی جهت ایجاد فضای رقابتی و ارتقاء دانش فنی صنعت دریا وبندر را صادر فرمائید
دریا دل
|
Russian Federation
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
0
0
  [جناب آقای سعید نژاد ضمن عرض تبریک به جنابعالی و آرزوی توفیق امید است انتخاب آقای آخوندی در این برهه حساس با لطف خداوند همراه باشد تا جنابعالی اقداماتی که لازم است در حوزه بندر و دریا را با موفقیت بیشتری به انجام برسانید.آنچه را که تاکنون از برنامه هایتان گفتید نشان از تفکر خوب و عزم راسخ برای کار خوب است .نظر ali با واقعیت منطبق است.دستگاه نظارت بندر شهید رجایی بجای نظارت خود پیمانکار شده و عدم شایسته سالاری بندر را فرا گرفته است.
محمد
|
Russian Federation
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
0
0
  امیدوارم اقتدار و قانونمندی به سازمان و بنادر کشور برگردد همانگونه که در زمان تصدی مدیرانی همچون مهندس مدد و مهندس دنیامالی شاهد بودیم . بخش خصوصی های فعال در بنادر هم در قالب انجمن پایانه داران رانتی همانند تایدواتر و صندوق و غیره بحساب می آیند و درآمد دارند اما سیری ناپذیر و از طریق اتاق و غیره منافع خودرا تامین میکنند . بعید میدانم مدیر جدید بتواند تحت تاثیر اینگونه بخش خصوصیها قرار نگیرد و کار مثبتی انجام دهد ..... از سخنرانیهاش اینگونه استنباط شد .
سياوش
|
Russian Federation
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
0
  با سلام ضمن تبريک به ايشان،انشاا...مثل جناب اقاي صدر به فکر پرسنل و تبديل وضعيت انها باشد چون همانطور که مستحضريد درزمان تصدي گري مديرعامل سابق بسيار از پرسنل تبديل وضعيت شدند و اين رقم جذب و تبديل وضعيت استخدامي در ادوارگذشته به اين گستردگي نبوده است. دعاي خير ما پرسنل جوان بندر بدرقه راه مهندس صدر هميشه خواهد بود
کارمند
|
Russian Federation
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
0
0
  با سلام مدیرعامل محترم به فکر ما در بنادر تابعه هم باشد در این بنادر تابعه به حال کارمندان بی داد می شود صدای ما هم به جایی نمی رسد این مدیران نالایق بنادر تابعه انگار ملک شخصی را اداره می کنند همه اش به فکر خود و هم زبانان خود هستند همه اش پسر عمو هم محله خود را بر سر کار می آورند آخر ما غیربومی ها در این بنادر چه گناهی کرده ایم که بایستی به خاطر محل تولدمان در بنادر تابعه این همه ظلم به ما بشود مگر نه که سازمان بنادر یک سازمان تخصصی است پس چرا ملاک را بومی بودن می دانیم کی می خواهیم به شایسته سالاری برسیم و همه اش با شعار " این حق کارکنان بومی است" حق مارا ضایع کنند مدیرعامل محترم لطفا شایسته ها را چه بومی و چه غیر بومی را در مسند بنادر تابعه بگمارید حال اگر نیروی بومی در شرایط برابر توانایی داشت خوب همه به ایشان احترام می گذارند ولی نه فقط به صرف بومی بودن یک مدیر بیش از 8 سال در یک بندر تابعه مدیریت کند و هیچ کارایی مثبتی را جز ظلم به پرسنل و حفظ زنجیره قدرتش انجام نمی دهد
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
0
0
  ایشون هم کاری نمیتونه بکنه. مافیای سازمان بنادر خیلی وقته پابرجاست.
عربشاهي
|
Russian Federation
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
0
0
  با عرض سلام خدمت مدير عامل جديد لازم است عرض كنم كه متاسفانه مدير عامل قبلي با سه هدف مديريت هدف-منابع- عملكرد سكوي سازمان را در اختيار گرفت . كمي نگذشت كه با ساختار تكويني و منظومه اي كه در معارفه اش به آن اشاره كرد مخالفين نظرش را حذف كرد (برخي مديران و اكثرمجريان طرحهاي توسعه ) از منابع هم در حوزه هاي خصوصي بيشتر بهره گرفت و در ارتباطات هم سرمايه گذاران بخش خصوصي و بالاخص نفتي را هم براي مديريت منابع با خود همراه كرد (مانند محور طلائي ) خوب نقشش رال خوب بازي كرد و از تيمي بسيار ضعيف در هيئت عامل بهره گرفت كسي حق اظهار فضل نداشت و ديكتاتوري آگاه در سازمان مدتي حكومت كرد .. لازم است از كليه حذف شدگان تحقيق و تفحص شود تا چهره برخي فاش شود .. با روضه خواني و مديريت منظومه اي به اهدافش رسيد و ... اميدواريم مديريت جديد با سعه صدر و دقت عمل لازم كليه اقدامات قبلي و بالاخص شركتهاي خاص را رصد كنند و در توسعه ساختاري با همت و اقتدار گام نهند..
م- ام
|
Russian Federation
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
0
0
  باسلام من10 سال دارم مدیریت میکنم در بنادر کوچک!!! آقا یک نفر پیدا نمیشه مارو برداره شاید کارکنان رشد کنند! به خدا من بنادر بزرگ رو دیدم چند باری به هزینه پیمانکار رفتم مثل اروپانا گفته نماند منابع پیمانکار رو خودمون تامین کردیم وبه زحمت از سازمان گرفتیم بالاخره ماهم باید رشد کنیم بریم به وزرات برسیم البته مدیر عاملی سازمان رو هم قبول میکنیم.(قطعاتی از در خواست مدیریکی از بنادر کوچک هرمزگان در جمع شورای معاونین وفامیل های وابسته )
یکی از کارمندان ایرانی
|
Russian Federation
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
0
0
  سلام جناب آقای سعیدی نژاد در حال حاضر سازمان بنادر مورد توجه نمایندگان مجلس هرمزگان به چند دلیل قرار گرفته و در کوچکترین مورد نیز با تهدید کردن وزیر به استیضاح سهم خواهی ،باند بازی و رانت خواری خود را مطالبه میکنند(حتی در خصوص تعیین یک مدیر کل یا مدیر بندر) این موضوع برمی گردد به در امد زایی و حجم مبادلت مالی شگفت انگیز این سازمان دولتی و ملی (توجه به رتبه بانک صادرات بندر شهید رجایی که هر ساله بعنوان اولین بانک استان شناخته می شود) لذا با توجه به سیاستهای غیر واقعی دولت قبلی با سوئ استفاده از بحثی به عنوان بومی گرایی این سازمان را مورد تاخت و تاز خود قراردادند و با ایجا باندها و حلقه های قدرت باعث حیف و میل شدن سرمایه هاو از دست رفتن فرصت های استان و کشور در دورانی که بشترین تخصیص های مالی نسبت به سنوات قبل دراختیار استان بود شدند بخشی از اولویتهایی که توسط نامبردگان مشخص شده بود1-استخدام نیروهای بومی و جلو کیر از بکار گیری سار اقوام ایرانی که مخالف با متن قانون اساسی (حق انتخاب شغل و کار برای هر ایرانی) می باشداز این طریق اقوام واشنایان خودرا بصورت گروهی وارد سیستم کردن(از تعهدات مدیر کل قبلی در زمان انتصاب به عنوان مدیر کل )--2--ارتقائ پایه کارشناسلن و مدیران بومی (از تعهدات مدیر کل قبلی در زمان انتصاب به عنوان مدیر کل ) در مستند ساختن موارد 1و2 ##الف##با نگاه به اسامی ، فامیل ،شهر و حتی محله تازه واردها متوجه تشابهات بسیار یکسان و فامیلی متعددی خواهیم شد مانند فامیلهای معاونی ((ک)) که ا زمخابرات مامور شده و حتی سازمان بازرسی نیز در خصوص غیر قانونی بودن مدت ماموریت نامبرده نیز مکاتبه ای انجام داد که با فشارهای نمایندگان و سایر مدیران عضو باند جدیدا به مدت 1 سال تمدید شده است##ب##تعدادپستهای مدیریتی که توسط پرسنل حراست پر شده است 3- همگرایی مانند هنگامی که نور خورشید از یک ذربین بگذرد ودر یک جا متمرکز گردد که باعث ایجاد سوختگی می شود (یعنی کلیه مدیران و کارشناسان قومی به صراحت وبه هر قیمتی از همدیگر حمایت ودفاع بدون قید و شرط می کنند بی چون وچرا ( تفکرو آیین مافیایی ))در همین راستا سلیقهای بیرون آوردن پروندهای سایر پرسنل تا اخراج پرسنل بخشهای خصوصی (سرمایه گذاران و پیمانکاران و مشاورین) به جهت اعتراض وآشکار کردن تخلفات و تحت فشار قراردادن نیروهای زیر دست اداره از لحاظ حقوق ،مزایا و...در نهایت جایگزینی فرد جدید از قومیت خودو....... لذا شما نیز احتمالا از این روند نمی توانید راه به جایی ببرید مگر با استقامت ریاست محترم جمهور و ایستادگی وزیر و جمع اوری و ارایه مدارک
قایق دار
|
Russian Federation
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
0
0
  سلام آقای سعیدی نژاد متاسفانه نرخ بلیط قایق در مسیرهای بندر عباس به جزیره قشم وهرمز بسیار کم وجوابگوی هزینه های نگهداری نمیشود وفقط برای شناورهای بزرگ کفاف میدهد حال آنکه بالا رفتن هزینه رقابت را عملا برای کار پرهزینه وغیرممکن مینماید واین یعنی سرمایه دار پولدارترشود ودرست همان چیزیست که مسئولان شرکت تعاونی وبندر برای حفظ جایگاه خود میخواهند وکسانی که با زحمت بسیار سرمایه ای در این کار گذاشته اند باید تبدیل به ورشکستگان شوند در حالی که نرخ بلیط اتوبوس وقطار وهواپیما با هر تورمی بالا رفته خواهشا رسیدگی کنید چون باعث تخلف پنهان وسودجویی مدیر حقانی ونهایتا خطر جان مردم میشود. ممنون
زحمتکش شرکتی
|
Russian Federation
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
0
0
  سلام من یک نیروی شرکتی در بندر شهید باهنر هستم که حرف های "کارمند ایرانی را تائید می کنم" اخیرا پس از ته کشیدن استخدام های قراردادی که دولت تدبیر و امید آن را متوقف کرد و آن رانت قدرت بندر شهید باهنر هم محله ای ها و اقوام خود را از طریق فیلترهای قرارداده شده توسط خودشان سر کار آوردند الان به شرکت های فعال در بندر گیر داده اند و هر چند وقت با اعمال فشار به بهانه اینکه فلان جای شرکت شما گزارش چنین و چنان در موردش داده اند و بایستی " یک فرد معتمد در آنجا باشد تا خیال ما راحت باشد" اقدام به قالب کردن اقوام جاهایی که کار شرکت آنجا گیر است می کنند وعلانا چند بار اعلام کرده اند که شما چرا از فلان شهر و فلان شهر نیرو گرفته اید این حق....... می باشدکه شما آنرا غصب کرده اید باور کنید من بیش از 10 سال است در بخش خصوصی کار می کنم تا الان این همه نیروی سفارشی مازاد که هیچ کمکی به شرکت نمی کنند هر روز یک نفر جدید می آورند و می گویند آقایان گفته اند که حتما بایستی فلان جا کار کند آدم امور اداری به فشار به شرکت قالب کرده اند که تایپ ساده هم بلید نیست حقوقش را هم خودشان تعیین می کنند مدیران ما هم می گویند هیچی نگویید وگرنه برایمان مشکل ایجاد می کنند می ترسیم جایی چیزی هم بگوییم چونکه می ترسیم فردا با 10 سال سابقه در بخش خصوصی عذر خودمان را هم بخواهند و یک هم محله ایشان را جایگزین ما کنند لطفا فکری بکنید تشکر
یک نیروی قراردادی
|
Russian Federation
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
0
0
  با سلام خدمت جناب آقای سعید نژاد.لطفا پیگیر نیروهای قراردادی بنادر باشید.بعد 10 سال شرکتی بودن قراردادی شدیم و الان می گویند باز باید شرکتی بشین.شرکت زیر نظر خود سازمان.می گن دولت پول نداره این شرکت متعلق به سازمان از کجا می خواد حقوق بده؟فقط رسمی های خود سازمان پول به جیب بزنند و از دولت بکنن و کمی به نیروهای شرکتی بدن و بقیه رو بساز بفروشی کنند.واسه این مملکت متاسفم
ارسال نظر