وی افزود: با وجود امکانات بالقوه، عوامل مختلفی سبب شده تا بهشهرِ امروز تبدیل به یکی از کم رونقترین شهرهای کشور شده و دارای بالاترین شاخص بیکاری، فقر و حاشیهنشینی باشد تا جایی که شاخص بیکاری آن حتی از استانهای محروم کشور هم بیشتر است.
عضو شورای اسلامی بهشهر برای بازگشت بهشهر به هویت گذشته خویش و بلکه بهتر از آن، پیشنهاد داد: پیگیری لازم بهمنظور تبدیل بهشهر به منطقه آزاد تجاری ـ اقتصادی به عمل آید.
وی تصریح کرد: البته تمام زیرساختهای لازم برای تبدیل شهرستان بهشهر به منطقه آزاد وجود دارد که مهمترین آنها، وجود منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال شرق ـ شمال غرب و مبدأ ورودی کریدور شمال ـ جنوب (مسیر ارتباط ترانزیتی کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و حاشیه خزر با کشورهای حوزه اقیانوس هند، خلیج فارس و جنوب آسیای شرقی) در شمال ایران، است.
سخنگوی سابق شورای اسلامی مازندران گفت: قرارگرفتن بهشهر در مسیر جاده ابریشم و راه آهن تهران ـ گلستان ـ ترکمنستان و خراسان، قرار گرفتن بین دو فرودگاه بینالمللی ساری و گرگان و امکان احیا و بهرهبرداری فرودگاه بهشهر، وجود اماکن تاریخی و طبیعی برای جذب توریست و گردشگر، وجود نیروی انسانی کارآمد و توانمند در منطقه، وجود زمینهای لمیزرع فراوان و مستعد کاربریهای تجاری، صنایع تبدیلی و صنایع پاک و...، همچنین بهرهمندی از دو منطقه جهانی شامل پناهگاه حیات وحش میانکاله و مجموعه تاریخی ـ طبیعی عباسآباد بهشهر، از دیگر زیرساختهای آماده در این شهرستان برای تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری هستند.
عضو شورای اسلامی بهشهر، با استناد به ماده یک قانون مناطق آزاد مصوب شهریور 72 مجلس شورای اسلامی، هدف از تشکیل مناطق آزاد را تسریع در امور زیربنایی، عمران و آبادانی، سرمایهگذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقهای، تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در صورت تحقق این امر، بهشهر به یکی از بزرگترین قطب تجاری، اقتصادی، گردشگری و یکی از مراکز مهم سرمایهگذاری و صنعتی با اولویت صنایع تبدیلی و پاک کشور تبدیل میشود و فقر و بیکاری از چهره شهر و شهروندان زدوده میشود.