مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه «ساخت این پل از سال 90 شروع شد»، اظهار داشت: بخش زرآباد به سبب قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی چابهار - بندرعباس دارای اهمیت راهبردی در حوزه حمل و نقل کشور است.
وی ابراز داشت: برای احداث پل رابچ با 25 دهانه 20 متری افزون بر 800 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
بخشدار زرآباد با بیان اینکه «طغیان رودخانه رابچ همواره موجب مسدود شدن جاده میشود»، افزود: این پل به عنوان شریان ارتباطی دو بندر مهم کشور (بندرعباس و بندر چابهار) و همچنین حمل بسیاری از کالاهای ترانزیتی میتواند زمینه فعالیت دائمی فعالان این عرصه را فراهم کند.
شجاعی اظهار داشت: رودخانه رابچ بستر عبور رودخانههای محلی بالادست در شهرستانهای همجوار بوده که مطالعه احداث سد رابچ نیز در حال انجام است که با احداث آن پیشبینی میشود بیش از 400 میلیون مترمکعب آب ذخیره شود.
وی خاطر نشان کرد: پروژه پل سازی روخانه رابچ از مهمترین پروژههای جنوب استان سیستان و بلوچستان است که با راهاندازی آن زمینه توسعه استان بیش از بیش فراهم خواهد شد.
بخشدار زرآباد از همت و تلاش بیوقفه کارکنان اداره راه و شهرسازی استان و کنارک در دقت و سرعت روند ساخت پروژه پل رابچ تقدیر و تشکر کرد.