کد خبر: ۱۷۹۳۱
تعداد بازدید: ۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

اعتراض شدید امام جمعه بندرعباس به ناتمام ماندن حوضچه تعمیرات کشتی

امام جمعه بندرعباس با اشاره به وجود صنایع عظیم کشتی سازی در این بندر گفت: تا کی باید کشتی‏های بزرگ را برای تعمیر به کشورهای همسایه اعزام کنیم؟

به گزارش امارین نیوز، آیت‏الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه‏های نماز جمعه این هفته بندرعباس افزود: در حالی کشتی‏های ایرانی برای تعمیر اساسی به دبی اعزام می‏شوند که حوضچه تعمیرات صنایع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) با 95 درصد پیشرفت فیزیکی بدون استفاده باقی مانده است.

وی گفت: این در حالی است که بابت تعمیر هر فروند کشتی بایستی چند میلیون دلار سرمایه کشور را به جیب دیگران بریزیم.

امام جمعه بندرعباس خطاب به مسؤولان ایزوایکو و دیگر دست‏اندرکاران اظهارداشت: تا کی می‏خواهید معطل این پنج درصد بمانید؟ چرا با حل این مشکل صدها فرصت شغلی ایجاد نمی‏کنید؟

وی اضافه کرد: این مشکل را از بین ببرید و با حل مشکل پنج درصد باقیمانده حوضچه تعمیراتی، برای هموطنان خود شغل ایجاد کنید.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
0
0
  حسن کچل میدونی تا حالا چقدر پول خرج این حوض خشک های ایزوایکو شده؟ بیش از 600 میلیارد تومان !!!!؟؟؟ بابا جان با این پول میشد چهار تا حوض خشک دیگه هم ساخت میدونی چند سال طول کشیده ؟ حدود ده سال !!!؟؟؟ تو این مدت میشد 6 تا حوض ساخت مشکل اینه که مدیریت این طرح چند ساله افتاده دست سازمان گسترش با اون ساختار لخت و بیخیال برو ببین چه کسانی عضو هییت مدیره این طرح هستن تا بفهمی دلیل این همه پول و زمان هدر رفته چیه
دریا دل
|
Russian Federation
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
0
0
  بسمه تعالی حضور محترم حضرت آیت الله نعیم آبادی با سلام و عرض ادب معروض میدارد خوشبختانه موضوع مورد بحث با دستور مقام معظم رهبری در آینده در مسیر درستی هدایت خواهد شد. حضرت آیت الله نعیم ّآبادی کشور ، هلند با داشتن وسعتی بسیار اندک سالها است که کار ساخت کشتی را انجام داده و این در حالی است که سیستم های مخابراتی و راداری آن را از دیگر کشورها تامین می کند. چنانچه مقدور است بفرمائید پولهائی که ما فقط از بابت تعمیرات کشتی های خدماتی شرکت ملی نفتکش به شرکتهای اماراتی پرداخت کرده ایم در 25 سال اخیر را اعلام نمایند و این غیر از هزینه تعمیرات نفتکش های پهن پیکر است ، ضمنا" نگاهی به صف کشتی های منتظر نوبت تعمیرات در کشورهای عربی را بر آورد کنیم ببینیم اگر به این صنعت توجه شود بازهم مشکل بیکاری وجود دارد؟ متاسفانه بدسلیقگی و منافع شخصی مانع از آن شد که ایران نتواند از محل فروش سوخت به کشتیها سود ببرد و بازار نقد این تجارت را دو دستی تحویل کشورهای عربی خلیج فارس نمودیم و زمینه برای قاچاق این کالای با ارزش فراهم گردید . و انشاالله با پیگیری های بیشتر موضوع بانکرینگ هم به نفع کشور حل و فصل گردد.
صنعتگر
|
Russian Federation
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
0
0
  مشکل ، مشکل مالی است نه چیز دیگه ، حاج آقا ، اگه خیلی ناراحتین یه بخشی از درآمد حاصل از فروش زمینهای نمازجمعه بندرعباس و تبدیلش به مجتمع تجاری رو بدین کشتی سازی ، مشکل حل می شه ها
حسن کچل
|
Russian Federation
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
0
0
  حاج آقا خوب با چه پولی بسازن؟ پول بهشون نمی دن. منظور از 5 درصد ، 5 درصد از کار اجراییه ولی از نظر مالی خیلی خیلی بیشتر از این حرفاستا
ارسال نظر