به گزارش مارین نیوز، محمد سعیدنژاد امروز در پاسخ به خبرنگاران افزود: مهمترین محور تصمیمگیری ما، صلاحیتهای حرفهای شرکتهای اپراتور است.
سعیدنژاد بیان کرد: محور دوم، قدرت و توان جذب خطوط کشتیرانی توسط اپراتورها است که در جذب آنها این موضوع ارزیابی دقیق میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اپراتورهایی که 2 شرط اول را داشته باشند، در شرط سوم باید از نظر مالی بهترین پیشنهاد را ارائه دهند.
وی بیان کرد: امیدواریم بتوان تا پایان سال شرکتهای صلاحیتدار را انتخاب کرد، در همین راستا از امروز از آنها میخواهیم برای حضور اعلام آمادگی کنند.
سعیدنژاد تأکید کرد: شرکتهای خارجی هم در صورت داشتن شریک ایرانی میتوانند در این فراخوان حضور یابند.
وی با بیان اینکه «در حال حاضر ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار 2 میلیون تن است»، گفت: این بندر باید از نظر ظرفیت ورود کالا و کشتیهای ورودی توسعه یابد.
سعیدنژاد گفت: در حال حاضر کشتیها با آبخور 11 متر وارد بندر شهید کلانتری میشوند که قرار است کانال جدید با عمق بیشتر در بندر شهید بهشتی ساخته شود تا کشتیها با آبخور 14 متر و تناژ 80 هزار تن وارد بندر شهید بهشتی شوند که تا 2 ماه آینده این موضوع عملیاتی میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر فاز یک اسکله شهید بهشتی در حال ساخت است که از محل منابع داخلی سازمان تاکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: از دولت خواستهایم در بودجه سال آینده از محل منابع عمومی رقم بیشتری به این بندر اختصاص دهد.
سعیدنژاد تأکید کرد: در اسکله عمومی بندر تا 2 ماه آینده پس از اتمام عملیات لایروبی کالاهای عمومی و کالاهای فله در کشتیها با آبخور 14 متر تخلیه و بارگیری میشوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر 2 سرمایهگذار چینی و هندی در بخش دریایی برای سرمایهگذاری در بندر شهید بهشتی چابهار ابراز علاقه کردهاند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: همچنین دولت چین حدود 20 روز پیش بیانیهای درباره حضور در بندر چابهار صادر کرد.