تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۳۲۸
تعداد بازدید: ۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

شناور سازی ؛ تجارتی مه آلود

شناورهای یدک کش از نوع ASD بر اساس طرح شرکت هلندی Damen Ship yards نزدیک به یک دهه قبل، در ایران ساخته شده است.
شناورهای یدک کش از نوع ASD بر اساس طرح شرکت هلندی Damen Ship yards نزدیک به یک دهه قبل، در ایران ساخته شده است. 
به گزارش مارین نیوز، مدتی پیش تصاویر و خبرهایی مبنی بر خرید یدک کش های خدماتی ASD از شرکت Damen Ship yards هلند و استقرار آنها در بندرشهید رجایی در رسانه ها منتشر شد. 
در این خصوص مارین نیوز موضوع را از روابط عمومی های مربوطه جویا شد، ولی بنابر ملاحظاتی (!) که از وجود آن ها بی اطلاعیم، حاضر به گفت و گو در این مورد نبودند. 
سوالی مطرح می شود : با توجه به قانون استفاده حداکثری از توان داخل آیا شرکت های داخلی توان ساخت این نوع شناورها را نداشته اند و یا تجهیزات و ویژگی های خاصی ما را ناگزیر به خرید از خارج کرده است ؟
پیمان مسعود زاده رییس کمیته کشتی سازی انجمن مهندسی دریایی ایران در گفت و گویی با مارین نیوز با اشاره به اینکه ایران در حوزه ساخت یدک کش هیچ مشکلی نداشته و ندارد، گفت : «طی 15 سال گذشته، کشور ما دهها فروند انواع یدک کش با توجه به سفارش متقاضیان ساخته و تحویل داده است».
وی اضافه کرد :« نکته حائز اهمیت این است که ساخت تعداد زیادی از این شناورها نیز دقیقا بر اساس طرح شرکت هلندی Damen Ship yards و حتی برخی با سیستم ASD بوده؛ مانند شناور یدک کش شهید حق گو، که بیش از 10 سال پیش ساخته و تحویل داده شده.» 
وی ادامه داد:« البته اطلاعاتی که درباره این شناورها و امثالهم مطرح می شود، بایستی به صورت رسمی و شفاف ازطرف مسئولین مربوطه اطلاع رسانی شود تا جامعه دریایی کشور در جریان امور قرار گیرد.»
به گزارش مارین نیوز، مدیران سازمان بنادرو دریانوردی بارها اعلام کردند با توجه به توان بوجود آمده در کشتی‎سازی‎های داخلی، سازمان نیازهای خود را از داخل تأمین می‎کند. 
لازم به ذکر است اجاره شناورهای خدماتی، راهنمابر و طناب‌کش بندر شهید رجایی به عهده شرکت هدایت کشتی می باشد. 
 
عکس های منتشر شده شناور هلندی خریداری شده 


ارسال نظر