تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۳۸۱
تعداد بازدید: ۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

ساخت شناور صیادی با مشارکت خارجی ها

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان : سرمایه گذاران ما می توانند برای ساخت شناور با شرکت های خارجی جوینت شوند و با توجه به نسبتی که در قوانین ما هست، بطور مثال 51% متعلق به شرکت ایرانی و 49% در اختیار شرکت خارجی، در ساخت شناور مشارکت داشته باشند.
مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان : سرمایه گذاران ما می توانند برای ساخت شناور با شرکت های خارجی جوینت شوند و با توجه به نسبتی که در قوانین ما هست، بطور مثال 51% متعلق به شرکت ایرانی و 49% در اختیار شرکت خارجی، در ساخت شناور مشارکت داشته باشند.
به گزارش مارین نیوز، محسنعلی گلشنی در مصاحبه ای اخیرا اعلام کرد : « برای خرید شش فروند کشتی صیادی از چین در حال مذاکره و رایزنی هستیم» وی با اشاره به اینکه در تمام مراحل مذاکره و گفت و گو، سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از ساخت داخل را مدنظر داریم، در این خصوص صحبت کرده بود. 
محسنعلی گلشنی در گفت و گو با مارین نیوز بر دقیق نبودن درج این صحبت تاکید داشت و با اشاره به اینکه هیچ شناوری در مالکیت شیلات به عنوان یک سازمان حاکمیتی نیست، اعلام کرد: «سرمایه گذاران ما می توانند برای ساخت شناور با شرکت های خارجی جوینت شوند و با توجه به نسبتی که در قوانین ما هست، مثلا 51% متعلق به شرکت ایرانی و 49% در اختیار شرکت خارجی، در ساخت شناور مشارکت داشته باشند.»  
وی ادامه داد: « شیلات با سازمان های مرتبط همکاری می کند و مذاکرات و رایزنی های ما برای خرید تمام و کمال شناورهای صیادی نبوده و بحث مشارکت با شرکت های داخلی مطرح است.»
به گزارش مارین نیوز، مدیر کل شیلات استان سیستان و بلوچستان هم چنین یک سال قبل در گفت و گویی با اشاره به ضرورت به روز رسانی زیرساخت‏‎ها و امکانات صیادی اعلام کرد: «در حال حاضر 3400 شناور صیادی در سواحل سیستان و بلوچستان مشغول به صید ماهی است که در 11 بندر صیادی و مرکز تخلیه صید فعالیت می‎کند.
وی در ادامه گفت:« از آنجا که صیادی در ایران به شیوه سنتی انجام می‎شود و این کار هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد، اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان تصمیم دارد تا در راستای به روزرسانی شناورها گام بردارد؛ به همین دلیل از بخش خصوصی دعوت کرده‎ایم تا در تأمین این نوع شناور ها و سیستم‏های نوین به کمک سازمان شیلات بشتابند.» گلشنی تصریح کرد: « نوسازی و تجهیز شناور های صیادی نه تنها می‎تواند به صرفه‎جویی در هزینه‏های صیادی کمک کند بلکه می‎تواند ارزش افزوده شیلات را بهبود بخشد و گام مثبتی در راه بهره‎وری باشد؛ همچنین می‎توان هم راستا با افزایش کیفیت کار، کمیت صید و سهم ایران را در این بازار افزایش و مشقات صیادی را کاهش دهد.»

ارسال نظر